Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Splinter Cell Blacklist, DirectX 11 kraschar


Talisman

Rekommendera Poster

Hej, jag har uppdaterat spelet med en ny patch som jag trodde skulle fixa problemet, men det gjorde den inte. Sedan har jag försökt med tips att redigera videosettings.ini men det blir svårt för den exixsterar inte på min dator inte ens där den skall ligga efter hänvisning på forum även i sökfunktionen i win 7. Installerade spelet på en annan partition. Så här ser det ut:

 

Problemsignatur:
  Problemhändelsens namn:    APPCRASH
  Programnamn:    Blacklist_DX11_game.exe
  Programversion:    0.0.0.0
  Programtidsstämpel:    52069460
  Namn på felmodul:    Blacklist_DX11_game.exe
  Modulens version:    0.0.0.0
  Tidsstämpel för felmodul:    52069460
  Undantagskod:    c0000005
  Undantagsförskjutning:    0124a1cc
  OS-version:    6.1.7601.2.1.0.256.48
  Språkvariant-ID:    1053
  Ytterligare information 1:    0a9e
  Ytterligare information 2:    0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789
  Ytterligare information 3:    0a9e
  Ytterligare information 4:    0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789
 

Har de systemkraven som Ubisoft framställer. detta problem har jag tragglat med i 4 timmar nu..

 

Någon som har kunnat hitta en lösning till detta... :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,
Har nu inte kollat själv, men ta en titt i denna tråd: http://forums.ubi.com/showthread.php/787508-Fix-for-client-crash-issue


Citat:

hey guys found a work around of sorts. It worked for me.

Client fix (works for some, others still crash)
One guy on the UBI forums figured out how to get the intro to start but it still crashes after that. Still, progress.

Edit your VideoSettings.ini located in the following location:
C:\Users\<yournamehere>\Documents\Ubisoft\Blacklist\videoSettings.ini

I just typed VideoSettings.ini into the start menu and it pulled it up that way too.

 

 

Eller om detta inte funkar, kolla nedan;

 

Edit your VideoSettings.ini located in the following location:
C:\Users\<yournamehere>\Documents\Ubisoft\Blacklist\videoSettings.ini
Change the "WindowStyleFinal=1" option to 0 or 2.

0 = Windowed
1 = Fullscreen (default)
2 = Windowed Fullscreen

0 and 2 both allow the intro to start but then crash.

I set mine to 2

 

 

Har du senaste patchen V.1.01?
http://splintercell.ubi.com/blacklist/en-US/home/news.aspx?c=tcm:152-108743-16&ct=tcm:148-76770-32

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahh hittade videosettings.ini, låg i mina dokument..ska se om rapplet startar efter redigering, tack.

 

Nu lyckades jag få spelet att starta, men kan inte komma in i inställningar för efter en stund blir allt som en smet. :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok inne i spelet, men allt står på ULTRA i spelet där var man tvungen att ställa normal, sedan skrivbordsläge( din upplösning detekteras 1980 x1080p) nu kan man spela, varför ubisoft gjort detta krångel vet jag ej, men har väl dåliga utvecklare på detta.. Tack för hjälpen iallafall flyfisherman...detta borde bli officiellt .. :unsure:

 

Hej efter mycket slit så har jag fått detta spel att fungera, men det borde bli officiellt att detta spel startar i ULTRA därför det kraschar, man måste då in i videosettings.ini  och välja 0 i Windowsstyle, annars så kommer du aldrig att kunna använda detta spel, sedan in i spelets grafikinställningar och byta till normal och din egen upplösning "skrivbordet"
 

Patchen 1.01 hjälper inte alls utan detta är ett måste för användaren som köper detta spel, detta borde priset bli nedsatt på !!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...