Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HJÄLP! Min dator startar om av sig själv!


Miichko

Rekommendera Poster

HJÄLP! Under sommaren så har min dator startar om av sig själv konstant under en viss tid, kan variera från 10-30min beror på vad jag gör för något, märker att när jag typ Öppnar Internet,youtube samt bläddrar bland bilder i min dator eller spelar spel då datorn får jobba, då startar datorn om av sig själv.

 

Jag har testat massor med olika trix och knep, bland annat bockat av datorn för att inte automatiskt startas om. Samt tagit bort all damm och sånt inne i datorn vid fläktar och överallt där man kan komma åt. Ibland känns det som att datorn jobbar för fullt, men man kan höra ett litet "pipigt" ljud precis som tinitus men vet inte vart ifrån i datorn det kommer ifrån.

 

Har bland annat kollat i loggarna där man får lite felmeddelande: Kernel Power error 41 (dsv att datorn har startats om felaktigt)

 

Men nu sitter jag här helt utan ideér och vet inte mer vad jag ska göra, är det värt att gå felsöka den i en pc service butik? Jag har testat ungefär precis allt som jag har läst på olika forum hur man kan undvika att datorn startar om av sig själv men ingeting har hjälpt.

 

Jag bifogar även en bild hur temperaturerna ser ut i min dator, ser allt normalt ut?

Är tacksam för svar! :)

 

/Michko

post-130252-0-09876400-1377873767_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser temperaturen ut när du kör det du normalt använder? Kör igång allt du brukar ha och kolla temp då och se om den går över tröskelvärdena.

 

Kolla även i loggboken för Windows och se om den visar något fel som skulle orsaka en omstart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...