Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internt minne i Samsung Galaxy Young. Vad gäller?


UEP

Rekommendera Poster

Jag köpte en Samsung Galaxy Young mobil via Telia och läste specifikationerna innan. Där angavs att det interna minnen var 4 GB. Efterson jag har en Galaxy Mini sedan tidigare med betydligt mindre minne så tyckte jag att detta var ett lyft.

Jag blev mycket förvånad när jag kollade i telefonen och upptäckte att det totala minnen var cirka 1,5 GB. Redan första dagen var 60 % av minnet förbrukat så jag blev besviken.

Hur kan man lova att telefonen har ett utrymme på 4 GB när den i själva verket tycks ha 1,5 GB?
Frugan köpte nästan samtidigt en Galaxy Y där man uppgav det interna minnet till 190 MB. I det fallet står det också i telefonen att den har 190 MB totalt.

Varför står det inte i min Galaxy Young 4 GB totalt i likhet med frugans Galaxy Y?

Galaxy Young har Android 4.1 och Galaxy Y har 2.3.

Hoppas att någon kan reda ut detta. Jag känner mig lurad.
Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det lagringsminne som skulle vara 4 GB? För i så fall försvinner en hel del av det redan från början på OS och appar du inte kan välja bort.

 

Jag köper inte Androider av den anledningen, stora problem med minnesstorleken som anges och vad som finns kvar till användaren. Finns andra operativ som är bättre på minneshantering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...