Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Läggs inte in någon kommentar när ett inlägg är redigerat


Cecilia

Rekommendera Poster

Jag tycker inte att vi ska vara beroende av att en medlem klickar på något eller själv fyller i vad som gjorts för att det ska gå att se att någon har redigerat ett tidigare inlägg. Det blir lätt en väldigt konstig tråd om någon gör en större ändring i ett besvarat inlägg utan att det syns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är liknande fenomen som var tidigare (jan 2011) i bl.a. Windows 7 forumet och då var det visst nån inställning.

 

//eforum.idg.se/topic/326366-fixat-windows-7-underforum-visar-endast-5-trådar/?p=1530319

 

Ps. Konstigt, vid varken förhandsgranskning eller postning; kommer inte hela adressen med till inlägg #25 men det går bra att bädda in länken i texten.

 

Och vid redigering av detta inlägg kan jag inte redigera kodtaggarna - ser precis likadant ut som när ändringarna är sparade och postade, alltså det som ni nu ser längst ned.

 

Det går heller inte efteråt att lägga till text nedanför "koden". Omöjligt att få textmarkören att lägga sig under, i vart fall lyckas jag inte.

 

Kanske dessa konstigheter i redigeraren skulle varit rapporterade i en egen tråd.

http://eforum.idg.se/topic/326366-fixat-windows-7-underforum-visar-endast-5-trådar/?p=1530319
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir nog problem med länkar som innehåller svenska tecken. Programmet tror nog att länken tar slut där.

 

Jag kollade i den gamla tråden och det enda jag skrev att jag gjorde var att ändra inställningar för vem som fick ladda ner filer och det är de rätta inställningarna redan. Jag har inte åtkomst till någon inställning som rör redigeringsinformation.

 

Testredigering dagen efter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Thors

Jag har redigerat inlägget //eforum.idg.se/topic/342603-det-g%C3%A4ller-att-lyckas-logga-in/?do=findComment&comment=1613814 men forumprogrammet har inte lagt in en rad med en kommentar typ "Redigerat av Cecilia tidpunkt".

 

Noterat.

 

 

Det är liknande fenomen som var tidigare (jan 2011) i bl.a. Windows 7 forumet och då var det visst nån inställning.

 

//eforum.idg.se/topic/326366-fixat-windows-7-underforum-visar-endast-5-trådar/?p=1530319

 

Ps. Konstigt, vid varken förhandsgranskning eller postning; kommer inte hela adressen med till inlägg #25 men det går bra att bädda in länken i texten.

 

 

Noterat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här passar jag på att föreslå något jag tidigare nämnt:

På ett annat forum verkar det finnas en tidsgräns när texten "redigerat...." kommer med.

Är man snabb och rättar ex. ett litet stavfel direkt efter publicering så kommer inte texten med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är i alla fall inte det som är igång här för nu, efter väldigt många timmar, redigerade jag ett inlägg högre upp i tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också precis nu redigerat ett inlägg jag skrev, men det kommer inte någon kommentar om att inlägget är redigerat, av vem och när, detta måste fixas, annars kommer vissa inlägg bli svårttolkade när redigeringar blir gjorda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

När medlemmar redigerar sina inlägg visas nu alltid “Redigerat av”-texten.

 

Har fixats under dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...