Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Det gäller att lyckas logga in !


jannejanne

Rekommendera Poster

Är inne på forumet för 1a gången med nya utseendet.

Ovanför den intressanta tråden står uppe till höger i en ruta ungefär: "Var vänlig logga in".

Jag klickar på rutan och inget händer !

 

Skulle precis ge upp när jag upptäcker inloggning långt upp på sidan till höger.

Skulle vara intressant se statistik på antalet inloggningar på eforum / dygn den sista månaden.

 

Bara för att kolla upp att min misstanke att antalet inloggningar tydligt minskat med den nya layouten är fel ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog svårt att dra någon slutsats än i alla fall eftersom det nya utseendet bara har varit igång i ca 8 timmar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde samma misstag som jannejanne och jag är övertygad om att vi inte är ensamma om det. Nä bort med den där rutan "Vänligen logga in för att kunna svara"! Och bort med det onödiga högerspaltutrymmeskrävande "Senaste statusuppdateringarna" vilket önskats i en annan tråd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en standard i forumprogrammet. Det är knappen "Svara" som byts ut mot "Vänligen ..." när man inte är inloggad. På engelska heter knappen "Please log in to reply", Klarar folk av att logga in trots att knappen finns där i alla andra 1000-tals forum baserade på IP Board borde det nog gå i Eforum också.

 

Se exempel:

http://www.alltomwindows.se/forum/topic/27792-föreningsskrivare/

http://community.invisionpower.com/topic/392583-ips-job-opening-piracy-dept/

http://forums.malwarebytes.org/index.php?s=b1d499518b349422457487207c69e147&showtopic=131849

 

Tillägg:

Inget fel med att tycka som ni gör, men det kan vara svårt att ändra det eftersom det är en del av hur IP Board är gjort. Samt att det kan vara bra för den som letar efter en Svara-knapp att se ett meddelande om varför det inte syns någon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är klart att det inte går att ändra eftersom det är standard för IP Board forum. Jag borde f.ö. ha känt igen det. På franska heter det Veuillez vous connecter pour répondre.

 

Problemet tror jag är att Logga in knappen (Connexion på franska) befinner sig så högt upp på sidan att man inte i första taget rullar upp för att leta efter den. Hursomhelst så var det bra att jannejanne skapade den här tråden och med en tydlig rubrik som det proffs han är. De som inte kan logga in har chans att hitta svaret här.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Hursomhelst så var det bra att jannejanne skapade den här tråden och med en tydlig rubrik som det proffs han är. De som inte kan logga in har chans att hitta svaret här.

Absolut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

:huh:

Jag tycker också det är konstigt med den där döda "Vänligen logga in för att kunna svara" som jag absolut trodde var tänkt leda till inloggningsfunktionen, enär den ser ut precis som funktionsknappar strax intill.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...