Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Microsoft Office Starter 2010


DAL30

Rekommendera Poster

-  Det jag också funderar på är, om det finns någon som helst möjlighet att vända sig till huvudförsäljaren i landet av min dator, som är MediaMarkt?

De kommer nog bara att säga att du ska vända dig till datortillverkaren för support och datortillverkaren säger till dig att göra en fabriksåterställning eller kanske möjligen de kan sälja skivor med Office Starter på, svårt att veta.

 

-  Jag funderar också, om det finns möjlighet att få hjälp av huvud-leverantören (i landet) av programmet Word Office?

Microsoft ger ingen support för Office Starter eftersom det datortillverkaren som har supportansvaret för förinstallerade Office Starter.

 

Jag köpte nämligen datorn den 25 dec. 2011, vilket betyder, att jag gjort en mängd inställningar, programmeringar, filer, mappar m.m., som kanske då helt försvinner.

Jag hoppas att du har säkerhetskopior utifall att hårddisken går sönder eller Windows kraschar.

 

Var hittade du den engelska versionen av Office Starter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat:

De kommer nog bara att säga att du ska vända dig till datortillverkaren för support och datortillverkaren säger till dig att göra en fabriksåterställning eller kanske möjligen de kan sälja skivor med Office Starter på, svårt att veta.

 

Svar:

Sannolikt blir det så!

= = =

Citat:

Microsoft ger ingen support för Office Starter eftersom det datortillverkaren som har supportansvaret för förinstallerade Office Starter.

 

Svar:

Troligtvis så!

= = =

Citat:

Jag hoppas att du har säkerhetskopior utifall att hårddisken går sönder eller Windows kraschar.

Var hittade du den engelska versionen av Office Starter?

 

Svar:

Jag har kopierat mina diskar, ifall det värsta händer!

 

Den engelska versionen hittade jag på nätet, om jag minns rätt, efter det att jag (av sorgliga skäl) tagit bort den svenska versionen!

Jag trodde nämligen (i min enfald), att en uppdatering skulle ge en bättre svensk version!

Det är nu troligt, att jag ett tag jobbar med den engelska versionen, eftersom jag minns en del från tiden med den svenska versionen och dess facktermer.

Jag tycker ännu, att det verkar att bli rätt dyrt, att köpa ett nytt Word- och Excel-program.

- - - -

Tack, Cecilia, för dina synpunkter!

 

Du får min poäng för hjälpen!

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för poäng :)

 

Jag håller med dig att Microsoft Office är rätt dyrt och det är väl därför det finns flera bra gratis alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Jag måste återkomma till Microsoft Word Office Starter (svenska versionen).

När jag tittat närmare på mina program, så ser jag, att förutom Word Office Starter (engelsk version), så finns den svenska versionen med. De program som anges i underrubriker där är:

Microsoft Word Starter 2010;

Microsoft Excel Starter 2010;

Microsoft Office 2010-verktyg.

 

När jag undersöker Microsoft Office 2010-verktyg, så är dessa:

Microsoft Clip Organizer;

Microsoft Office 2010 Upload Center;

Microsoft Office Picture Manager;

Microsoft Office Starter To-Go Device Manager 2010.

 

När jag klickar på något av ”Microsoft Office 2010-verktygen”, så händer ingenting.

När jag undersöker” Egenskaper för Microsoft Office Starter To-Go Device Manager 2010”  och klickar på ”Öppna filens mapp”, får jag upp en sammanställning av 23 filer kallad

”\Program Files (x86)\Common Files\microsoft shared\Virtualization Handler”.

 

Denna sammanställning av 23 filer skriver jag in här:

sv-se, fil-mapp 808 kB  

C2RCOMPAT, DLL-fil  (.DLL) 9 kB

C2RICONS, Program (.EXE) 407 kB

CVH, Program (.EXE) 3133 kB

CVHBS, Program (.EXE) 372 kB 

CVHSHARED, DLL-fil (.DLL) 4709 kB

CVHSVC, Program (.EXE) 804 kB

MAPICLIENT, DLL-fil (.DLL) 316 kB

MAPISERVER, Program (.EXE) 78 kB

MUAUTH, Kabinettfil (.CAB) 7 kB

OFFICEVIRT, Program (.EXE) 76 kB

OWSSuppFactory, DLL-fil (.dll) 130 kB

OWSSuppPS, DLL-fil (.dll) 34 kB

ProtocolHandlerFactory, DLL-fil (.dll) 121 kB

ProtocolHandlerPS, DLL-fil (.dll) 21 kB

VirtualOWSSuppHost, Program (.exe) 69 kB

VirtualOWSSuppHostPS, DLL-fil (.dll) 16 kB

VirtualOWSSuppManager, Program (.exe) 120 kB 

VirtualOWssuppManagerPS, DLL-fil (.dll)  16 kB

VirtualSearchHost, Program (.exe) 120 kB

VirtualSearchHostPS, DLL-fil (.dll) 16 kB

VirtualSearchProtocolHost, Program (.exe) 82 kB

VirtualSearchProtocolHostPS, DLL-fil (.dll) 16 kB

(Tyvärr klarar jag inte att kopiera in länkarna till dessa filer!)

 

Jag undrar förstås:

- Kan jag göra någonting för att återfå den svenska versionen?

- Kan någon av de 21 filerna vara till hjälp för att återfå den svenska versionen av Microsoft Office 2010?

Vänligen

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad du skulle kunna göra med sv-se, fil-mapp 808 kB. Har du något dokument där du bara använt din svenska version? Prova att högerklicka på det och se vad du kan välja att "öppna med", men problemet är förstås att det bara kommer att stå "Microsoft Office" vilket inte säger något om version, engelsk eller svensk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste återkomma till Microsoft Word Office Starter (svenska versionen).

När jag tittat närmare på mina program, så ser jag, att förutom Word Office Starter (engelsk version), så finns den svenska versionen med.

 

 

 

 

Jag undrar förstås:

- Kan jag göra någonting för att återfå den svenska versionen?

- Kan någon av de 21 filerna vara till hjälp för att återfå den svenska versionen av Microsoft Office 2010?

Vänligen

DAL30

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=se&lc=sv&dlc=sv&docname=c03364682

 

Enligt den här instruktionen skall det inte vara något problem att återinstallera ett borttaget Office Starter.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=se&lc=sv&dlc=sv&docname=c03364682

 

Enligt den här instruktionen skall det inte vara något problem att återinstallera ett borttaget Office Starter.

 

LARSAS

Tack, LARSAS, för ditt tips!

Jag har försökt använda denna länk. Men det går inte, eftersom där bara finns den engelska versionen. Jag vågar ju inte avinstallera den i förhoppning att sedan kunna återinstallera den svenska versionen. Jag löper ju risk att bli helt utan Office Starter.

Frågan är om det finns någonting kvar av den svenska versionen någonstans i datorn.

Jag vet ju inte, hur den svenska versionen helt kunde försvinna!

DAL30 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad du skulle kunna göra med sv-se, fil-mapp 808 kB. Har du något dokument där du bara använt din svenska version? Prova att högerklicka på det och se vad du kan välja att "öppna med", men problemet är förstås att det bara kommer att stå "Microsoft Office" vilket inte säger något om version, engelsk eller svensk.

Tack, mbgtmari, för ditt förslag!

Nej, jag har inte något dokument som fungerar.

Bara den engelska versionen tycks finnas kvar.

Hur den svenska helt kunnat försvinna är en gåta!

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju vara värt ett försök, men jag har läst att denna återställning ibland inte fungerar när det gäller Office Starter.

Tack, Laso, för din synpunkt!

Du har rätt: Jag lyckas inte återställa den svenska versionen - precis som jag svarat LARSAS.

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

I det inledande inlägget i detta ämne skrev jag bl.a.:

"Vad kan jag göra för att återinstallera versionen på svenska?"

Jag har nu hittat några filer som finns kvar på datorn och som jag hoppas går att använda för en återinstallation av den svenska versionen.

Filerna fanns på hårddisken på följande plats:

"Dator>Acer>Program(x86)>Common Files>microsoft shared>Virtualization Handler>Sv-se"  

 

Jag skriver har nedan in alla de filer som fanns där:

C2RICONS.EXE, Program 407 kB;

CVH.EXE, Program 3133 kB;

C2RCOMPAT.DLL, DLL-fil 9kB;

CVHSHARED.DLL, DLL-fil 4709 kB;

CVHSVC.EXE, Program 804 kB;

CVHBS.EXE, Program 372 kB;

MAPISERVER.EXE, Program 78 kB;

MUAUTH.CAB, Kabinettfil 7 kB;

MAPICLIENT.DLL, DLL-fil 316 kB;

OWSSuppFactory.dll, DLL-fil 330 kB;

OWSSuppPS.dll, DLL-fil 130 kB;

OFFICEVIRT.EXE, Program 76 kB;

ProtocolHandlerPS.dll, DLL-fil 21 kB;

VirtualOWSSuppHost.exe, Program 69 kB;

ProtocolHandlerFactory.dll, DLL-fil 121 kB;

VirtualOWSSuppManager.exe, program 120 kB;

VirtualOWSSuppManagerPS.dll, DLL-fil 16 kB;

VirtualOWSSuppHostPS.dll, DLL-fil 16 kB;

VirtualSearchHostPS.dll, DLL-fil 16 kB;

VirtualSearchProtocolHost.exe, Program 82 kB;

VirtualSearchHost.exe, Program 120 kB;
VirtualSearchProtocolHostPS.dll, DLL-fil 16 kB

 

Min fundering är nu:
Kan jag använda dessa filer för att återställa den svenska versionen av Microsoft Office Starter 2010?

Tacksam för hjälp!

DAL30

 

TILLÄGG 2013-12-30:

Min fråga om dessa filer har jag redan skrivit om här ovan den 23 sept. 2013.

Svar har jag också fått från mbgtmari, LARSAS och Laso.

Därför behövs inget ytterligare svar!?

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...