Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inställning för gilla-notifiering saknas


Cecilia

Rekommendera Poster

På sidan //eforum.idg.se/index.php?app=core&module=usercp&tab=core&area=notifications finns i andra forum ett val som på engelska heter:

"Notify me when someone 'likes' my posts"

Det är placerat sist i gruppen "Ämnen & inlägg".

 

Vi har i många år blivit utlovade att få reda på vem som har gillat våra inlägg. Den notifieringen som saknas är det som möjliggör den funktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Ersätter post-9397-0-59876100-1379009263.png poängsystemet, eller räknas poängen upp samtidigt som någon trycker på knappen?

 

Är det någon begränsning på hur många som kan gilla? Om inte, hur skulle ett inlägg se ut med 100 medlemmar som gillar?

 

Tapatalk%20Office.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Sicurezza,

 

Jag kollade nyss på Cecilias profil för att se hur det var. Reputation, som egentligen borde heta Rykte på svenska, har blivit ersatt av Likes. Klickar man på det kan man se Given alternativt Received för alla inlägg som man gillat eller som gillats. För det senare står också vem som gillat inlägget.

 

Och ja, gilla och ge ett poäng har blivit samma sak iaf för de poäng som man tidigare haft. Kolla på din egen profil så ser du det. Om det finns någon begränsning för gillandet (poäng) för ett och samma inlägg vet jag däremot inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..//..

räknas poängen upp samtidigt som någon trycker på knappen?

..//..

Ja enligt //eforum.idg.se/topic/342612-nu-%C3%A4r-eforum-uppgraderat/page-2?do=findComment&comment=1615028

 

..//..

Är det någon begränsning på hur många som kan gilla? Om inte, hur skulle ett inlägg se ut med 100 medlemmar som gillar?

Vet ej hur det är med begränsning, men det verkar som max 3st. medlemsnamn visas samt and 1 other like this (ej översatt ännu).

Klickar man då på sista "1 other", så dyker en lista upp på övriga medlemsnamn.

Ex. //eforum.idg.se/topic/341873-swedbanks-e-kort/?p=1609627

Jag antar att det skulle stått "and 2 other like this" om det totalt varit 5 st. som klickat på "Gilla".

 

[Edit] Fixat länk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja enligt //eforum.idg.se/topic/342612-nu-%C3%A4r-eforum-uppgraderat/page-2?do=findComment&comment=1615028

 

Vet ej hur det är med begränsning, men det verkar som max 3st. medlemsnamn visas samt and 1 other like this (ej översatt ännu).

Klickar man då på sista "1 other", så dyker en lista upp på övriga medlemsnamn.

Ex. //eforum.idg.se/topic/341873-swedbanks-e-kort/?p=1609627

Jag antar att det skulle stått "and 2 other like this" om det totalt varit 5 st. som klickat på "Gilla".

 

[Edit] Fixat länk.

Och om man klickar på "other" får man upp en ruta med de fyra namnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den länken leder för mig till följande sida:

 

attachicon.gifLedsen.PNG

 

Kanske beror på att den hänvisar till sidan två av tråden och det inte blir 2 sidor i din dator. Kan det stämma?

Går denna länk bättre?

//eforum.idg.se/topic/342612-nu-%C3%A4r-eforum-uppgraderat/ och så får du själv skrolla ner till post 22

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tråden "Nu är Eforum uppgraderat" står i  Moderatorhörnan och den hörnan kan ju bara moderatorer se. Sicurezza har ju iofs varit moderator ganska länge så han kan väl få tillgång till hemlisarna, eller hur Cecilia?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mmh, hur kan du (mbgtmari) se att den ligger i den hörnan? Att tråden ens finns?

Jag är moderator på ett forum där vi har ett speciellt forum som bara moderatorer och admins kan se. Det är väldigt bra att man kan diskutera sitt forumjobb där. Att eforums moderatorforum heter Moderatorhörnan tror jag mig komma ihåg från för flera år sen. (Jag har ganska gott minne.)

 

Jag kan naturligtvis inte se vare sig forumet eller tråden här på Eforum. Att den aktuella tråden heter Nu är eforum uppgraderat ser man ju om man hovrar över länken. När jag läste den här tråden idag och upptäckte att inte jag heller kunde se den hemliga tråden drog jag alltså slutsatsen att det måste röra sig om en tråd i ett hemligt forum.

 

Tillägg Aha! Nu syns det att, och när, man har redigerat utan att man behöver klicka på någon redigeringsknapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, okej.

 

Tänkte om det fanns någon bugg här.

Ni vanliga användare kan inte se den tråden som det länkas till tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tråden "Nu är Eforum uppgraderat" står i  Moderatorhörnan och den hörnan kan ju bara moderatorer se. Sicurezza har ju iofs varit moderator ganska länge så han kan väl få tillgång till hemlisarna, eller hur Cecilia?

Där ser man. Nåja, det var inget direkt hemligt i det inlägget utan en liten avrapportering från PC för Alla vad som hade gjorts igår:

 

Poängsättningen funkade inte för alla (ex för mig). Nu finns en gilla-knapp som ser ut att funka bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...