Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inkorgen i Windows 8 outlook ständigt tom?


KalleUndrare

Rekommendera Poster

Hej

 

Det verkar som om jag nu kan skicka mail från min nya dator vars op. system är Windows 8. Har skickat mail till några av mina gamla kontakter som jag hade med min gamla dator med Windows XP. Inkorgen i Windows 8 outlook förblir tom förutom välkomstbrevet från Outlook-teamet.

 

När jag vill läsa det som skickats till mig så får jag göra det via webmail och där tycks det som om det bara kommer in en del av allt som skickats mig.

Har använt min gamla adress och vad jag förstår så skulle det inte möta något hinder.

 

Finns här någon som kan komma med förslag om hur jag skall gå till väga med ovan problem.

 

MVH

Kalle Undrare

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Använder du appen E-post i Windows 8 eller har du installerat något program för att hantera e-posten t ex Thunderbird eller Windows Live Mail?

Har du kollat om inställningen i programmet stämmer överens med det som leverantören av e-posten, t ex Telia eller Microsoft, har specificerat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Använder du appen E-post i Windows 8 eller har du installerat något program för att hantera e-posten t ex Thunderbird eller Windows Live Mail?

Har du kollat om inställningen i programmet stämmer överens med det som leverantören av e-posten, t ex Telia eller Microsoft, har specificerat?

 

Hej

 

Kolla på medskickad bild så kanske du kan se vad jag har för Outlook.

 

Jag har Telia som leverantör för mina mail. Vet inte hur man skall skriva in ut och inkommande server i detta Outlook som Windows 8 använder.

post-130141-0-33430000-1377589552_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du använder Outlook.com som är Microsofts webbmejl. För mig låter det lite som tårta på tårta att använda Microsofts webbmejl för att hantera Telias mejl som går bra att hantera med Telias webbmejl.

 

Om du vill hantera dina Telia-mejl i Internet Explorer (webbmejl) är det väl enklare att använda Telias webbsida för det och annars ha ett program i datorn som Thunderbird eller Windows Live mail om du vill ha e-posten i datorn. Eller är Outlook.com betydligt bättre än Telias webbsida?

 

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/outlook/other-email-accounts under rubriken Lägg till ett Yahoo! Mail Plus-konto eller något annat POP-konto i Outlook.com står det var du hittar inställningarna för att hämta mejl med POP3 från något annat ställe.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej

 

Tack för er uppmärksamhet.

 

Har fått i gång Outlook express med hjälp av yngre förmågor. Min frus dotter fixade till det hela.

 

MVH

Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Bra att det är löst men det är nog inte Outlook Express eftersom det bara fungerar i Windows XP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...