Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bilder från kamera till surfplatta? Till usb?


annnaa

Rekommendera Poster

Jag funderar på att köpa en surfplatta men först skulle jag vilja få några saker bekräftade. Kan man spara ner filer från en kamera och sedan överföra kopior till ett usb minne? Och är detta i så fall lätt? (Jag vet att det finns en massa olika icloud funktioner och liknande men då jag kommer vara ute och rese och inte alltid ha internet vill jag kunna utföra detta direkt. Utan internet.) Fungerar det att använda en USB-otg på alla surfplattor? Ja, jag är lite av en nybörjare inom detta område... Kan man se vanliga nedladdade filmer på surfplattor?

 

Är det värt att köpa en surfplatta? Jag använder för närvarande enbart datorn till mail, surf, filmer samt överföring/lagring av bilder och är ute efter något smidigt att ha med mig på resan. Den jag spanat in lite är Nexus 7 med 32 GB minne. (http://cdon.se/hemelektronik/google_nexus_7_32gb_wifi_7%27%27_android-21857719). Är det någon som använt sig av denna eller har någon annan billig platta att rekommendera?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Din kamera har väl ett minneskort??

 

Om så, se då till att köpa en surfplatta som har inbyggd minneskortsläsare..

 

Då behöver du bara ta ut minneskortet ur kameran och trycka in i plattans kortläsare!

 

Se bara till att just kamerans minneskort är en av de som stöds av surfplattan!

 

Har plattan även ett fullstort USB-uttag så kan du ansluta en USB-pinne och kopiera över bilderna dit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle påstå att nexus 7 är kompetent. Den spelar bra med Googles digitala produkter och när du har möjlighet till trådlöst internet kan du synka eller ladda upp till ditt googlekonto så du kan ta backup på fotona.

 

Jag antar att du tänkte använda plattan till att fotografera. Då fungerar det smidigast med överföring.

 

Sju tums skärm är en händig storlek, har själv en ipad mini. 32 GB räcker rätt långt. Om du inte ska ha en massa filmer lagrat på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...