Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 8 återställningsproblem


cybertears

Rekommendera Poster

Jag fick mina recovery skivor till min dator idag, och tänkte återställa systemet med dom. Men jag får felmeddelande efter felmeddelande sedan startar den om datorn och så försöker den göra samma sak igen.

 

Vad ska jag göra? systemet som var på den tidigare startar inte längre iheller. Innan jag använde mig av recovery skivorna fanns windows 8.1 förhandsversionen installerad. Detta verkar bara vara windows 8 men är osäker. Några tips på vad jag ska göra?

 

 

Mitt felmeddelande: post-124092-0-26934700-1377027385_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

efter att den stått och bara startat om ett par gånger så kom jag till den s.k "startmenyn" där jag klickade på skrivbordet. Nu håller den på att installera massa drivers.

 

Ska man våga lita på att man har ett stabilt system efter ett sånt felmeddelande vid recovery körning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tog inte lång tid innan den sa ifrån att den saknar filer på skivan :( så det blev väldigt ostabilt :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag boota upp med ett verktyg för att partitionera disken o.s.v och formatera om partitionen där det stod C: och hade OS som namn. Efter det så fick jag upp felmeddelandet: No Bootable device. körde in cd 1 och den började jobba, sen efterfrågade den cd 2,3,4 och nu håller den på med sista recovery skivan och allt har gått bra hittills. Har inte fått felmeddelande än så länge. Hoppas det går vägen nu.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycklig kille :D :D :D

 

Det gick igenom utan problem :D

 

kan ha haft o göra med att den hade en windows mapp som hette windows och en som hade en som hette windows.old

 

Något på C var iallafall knas, men det löste sig :D

 

Håller tummarna :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycklig kille :D :D :D

 

Det gick igenom utan problem :D

 

kan ha haft o göra med att den hade en windows mapp som hette windows och en som hade en som hette windows.old

 

Något på C var iallafall knas, men det löste sig :D

När allt fungerar, så är det viktigt att du kör Windows Update, starta om datorn, kör Windows update och startar om tills det inte finns fler uppdateringar.

 

Skapa därefter en Systemåterställningspunkt. http://h10025.www1.h...=c03529023#N243

 

Efter att du kontrollerat att datorn är stabil, alla program fungerar, så kan du ta bort mappen Windows.old för att spara plats på disken.

 

Obs. Detta skall endast göras med Windows inbyggda Diskrensningverktyg och kontrollera först att dina filer och inställningar finns där du förväntar dig och inte har sökvägar till mappen Windows.old - för rensningen kan inte ångras.

 

Om du har något i mappen Windows.old du vill ha kvar:

Microsoft: Hur du hämtar filer från mappen Windows.old

 

Ta bort mappen Windows.old

Microsoft: Hur du tar bort mappen Windows.old

 

Mvh :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det var ju en del uppdateringar. eftersom att jag var tvungen att formatera partition C innan jag kunde använda mina skivor så har jag ingenting kvar som är gammalt :)

 

Allt verkar vara väldigt stabilt och bra igen :)

När allt fungerar, så är det viktigt att du kör Windows Update, starta om datorn, kör Windows update och startar om tills det inte finns fler uppdateringar.

 

Skapa därefter en Systemåterställningspunkt. http://h10025.www1.h...=c03529023#N243

 

Efter att du kontrollerat att datorn är stabil, alla program fungerar, så kan du ta bort mappen Windows.old för att spara plats på disken.

 

Obs. Detta skall endast göras med Windows inbyggda Diskrensningverktyg och kontrollera först att dina filer och inställningar finns där du förväntar dig och inte har sökvägar till mappen Windows.old - för rensningen kan inte ångras.

 

Om du har något i mappen Windows.old du vill ha kvar:

Microsoft: Hur du hämtar filer från mappen Windows.old

 

Ta bort mappen Windows.old

Microsoft: Hur du tar bort mappen Windows.old

 

Mvh :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...