Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Microsoft Windows Search Filter Host?


Thirteen

Rekommendera Poster

Problemet är på sätt och vis löst. Stängde av indexeringen, tills vidare.

 

 

Diskussion om indexeringens vara eller inte får gärna fortsätta i tråden!

 

Är det problem med indexeringen eller blir det problem utan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för poängen :)

 

Utan indexering går sökningar i datorn långsamt men annars ingen nackdel, det gäller i alla fall tidigare Windows-versioner och jag gissar att det är samma i 8:an.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan kan ju vara vilka diskar och eller partitioner (om du har flera utöver systemdisken) och mappar i dessa som indexeringen varit påslagen för?

 

En mapp med mycket filer tex. en bild eller musikmapp med massor av filer tar ju längre tid att indexera.

Och skadade filer i en mapp som kanske inte går att läsa så får indexeringen problem.

 

Lugnar det ned sig om datorn stått på ett tag - kortare eller längre tid?

Om ja - är den då lugn nästa gång du startar upp datorn, förutsatt att du inte producerat nya egna filer eller kopierat in nya på disk?

 

Funderade på om det är en full "search and indexing" som genomförs pga. att systemet av någon anledning blivit nollställd, tappat bort infon om detta och då kan jämställas med en första gångs "search and indexing"?

 

I så fall borde ju vid nästa tillfälle när du lagt in nya filer och annat i nån mapp gå mycket fortare med "search and indexing", för den föregående informationen bör ju finnas kvar och endast det som ändras skall då indexeras.

 

Du skulle ju kunna testa att slå på indexeringen igen på utvalda mappar, bara för att testa hur den uppför sig.

Sedan stökar du om lite, kopierar in lite fler filer i en sådan mapp eller skapar en undermapp (som också är med i indexeringen) och ser hur den då uppför sig.

 

Men jag skall säga att jag är för dåligt påläst om hur "search and indexing" fungerar. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle ju kunna testa att slå på indexeringen igen på utvalda mappar, bara för att testa hur den uppför sig.

Sedan stökar du om lite, kopierar in lite fler filer i en sådan mapp eller skapar en undermapp (som också är med i indexeringen) och ser hur den då uppför sig.

 

Får se när jag får tid och ork att lokalisera felet, om det finns fel och vad det består av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...