Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Filhistorik Windows 8


kelby

Rekommendera Poster

Efter byte av dator var Windows 8 förinstallerat och där finns "Filhistorik" där jag vill använda min externa hårddisk som lagringsplats.På tidigare dator var Windows 7 installerat och allt fungerade med backup till externa.

Trots att enheten finns i enhetshanteraren och fungerar "korrekt" får jag bifogat meddelande att enheten inte känns igen.

Vad kan vara felet. Enheten är USB-ansluten. Förra datorn var 32 bitars den nya 64 bitar, om det har någon betydelse.post-39379-0-50113300-1376579219_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att hårddisken syns i Enhetshanteraren men syns den och dess filer i Datorn/Utforskaren?

Hur är det med synligheten i Diskhantering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad står det om den i Diskhantering, står det t ex NTFS, jämför också med din vanliga hårddisk C: hur skiljer det sig åt?

Bifoga gärna en skärmdump av diskhanteringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är disken F jag vill använda. När man ansluter en enhet skall frågan dyka upp hur man vill använda enheten bl.a använda till filhistorik, men det alternativet finns inte.

post-39379-0-95465300-1376896729_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tidigare läst allt om filhistorik på sidorna du anger och allt har verkat så enkelt.Men.....

En av länkarna hade informationen om reparera enhet och detta gjorde jag och plötsligt var enheten (F) igenkänd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...