Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Textstorlek i menyer och fönster


Ingen annan

Rekommendera Poster

Problemet kan inte lösas genom att gå in på Kontrollpanelen och där välja Bildskärm och därefter välja 100%, 125% eller 150% eller någon %-sats därimellan.

 

På bifogad fil visas vilka rader och fält jag lyckats lägga in större text på. (Överdrivet stor bara för att ni ska se skillnaden) Fälten med liten text kommer jag inte åt.

 

Titta på raden som börjar med "Dator" sedan "Acer2(D)". Sedan kolumner längre ned, "Namn", "Senast ändrad", "Typ" med flera. Vet inte var jag ska gå in för att påverka textstorleken på dessa data.

 

Hoppas att ni förstår vad jag menar.

post-47054-0-05720400-1376510300_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

Högerklicka på Skrivbordet, välj "Anpassa", i fönstret som dyker upp, klicka på "Fönsterfärg".

Använder du Windows Aero-tema så ska du därefter klicka på "Avancerade inställningar för utseende...".

Nu kommer dialogrutan "Färg och utseende på fönster" fram

Där ska du i listrutan "Objekt:" Välja "Ikon". Där kan du ändra teckensnitt och storlek. Denna inställning påverkar även texten i Utforskaren, villket som vanligt i Windows-världen är väldigt logiskt ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nu kommer dialogrutan "Färg och utseende på fönster" fram

Där ska du i listrutan "Objekt:" Välja "Ikon". Där kan du ändra teckensnitt och storlek. Denna inställning påverkar även texten i Utforskaren, vilket som vanligt i Windows-världen är väldigt logiskt ;-)

 

Tack för ditt tips! :-D Problemet är löst! Fönstret "Färg och utseende på fönster" har jag använt mig av för att ändra de övriga texterna! Förstår inte varför jag inte, vid något tillfälle, provade med att välja "Ikon" på Objekt raden.

 

Jag gick en enklare väg till fönstret "Färg och utseende på fönster".

Klick på Start. Sedan Hjälp och support. Skrev in "Menyer" i sökfältet. Valde där "Byta teckensnitt i Windows" Klickade sedan på "Öppna Fönsterfärg och utseende".

 

En helt annan sak;- Jag ifrågasätter logiken i att behöva välja objektet "Ikon" för att ändra teckenstorlek i menyer.

Än en gång:-Tack för ditt tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...