Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
skskskks

Speldatorer

Rekommendera Poster

skskskks

Hej!

Jag ska köpa en speldator men vet inte någon bra. Det skulle vara bra om ni kunde ge några tips (helst inte för dyra).

Den ska vara stationär och helst klara dom flesta (dom nyaste) spelen. För jag har tröttnat på min laptop som inte ens är en speldator. Men som sagt inget för dyrt!

Tack

http://www.webhallen...b-1tb-windows_8

Är datorn i linken ovanför en bra speldator som klara ungefär alla spel?

Vet inte om jag satte tråden på rätt forums sak men hoppas jag får hjälp ändå!

Redigerad av skskskks

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Felix N

Hey! Jag själv hade tänkt att köpa Predator :) Den kan jag rekommendera! Du skulle också kunna bygga en egen dator, blir oftast bäst då eftersom du väljer ut delar och chassin själv :D Men tillbaks till Predatorn nu.. Jag skulle tagit en prisvärd version av G3620.. Den har lite bättre grejjer! :)http://www.proshop.se/Stationar-dator/Acer-Aspire-G3620-Predator-Core-i5-3350P-3.-2377603.html?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite där kostar frakten 90 kr... Den kan man spela de ''nya'' spelen på :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
skskskks

Men jag vet inte hur man bygger en egen dator :/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Åge N

Men jag vet inte hur man bygger en egen dator :/

Har du funderat på att använda dig av någon butiks konfigureringsfunktion? Webhallen, Inet och Komplett har sådana. Du väljer komponenterna och de bygger den åt dig.

Du får sannolikt en bättre dator för nästan samma pengar på det sättet, än vad en "märkesdator" kan erbjuda dig.

Åge

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Åge N

Du kan ändra konfigurationen på båda datorerna.

Datorn från Komplett kan du på ett lätt sätt ändra i själv. Klicka på "Konfigurerar själv och välj tillbehör.

Gör följande ändringar i Komplettdatorn:

Byt CPU från förvalda i5 4430 till i5 4570.

Byt de förvalda minnena, Cruzial DDR3 1333MHz till Corsair Vengeace DDR3 1600MHz 8GB.

Byt den förvalda SSD till WD Desktop Blue 1TB 64MB 7200RPM.

Ta bort det förvalda tangentbordet och välj "Inte vald".

Ta bort de förvalda högtalarna och välj "Inte vald".

Se till att mus inte är vald utan står markerad på "Inte vald".

Priset på Kompletts dator blir nu 6806 kronor.

Du får då, i jämförelse med grundkonfigurationen hos Inets dator följande:

Chassi: Fördel Komplett.

PSU: 500W Corsair hos Komplett, 450W (fabrikat angers inte) hos Inet. Fördel Komplett

CPU: i5 4570 hos Komplett och i5 3450 hos Inet. Fördel Komplett (förvalda i5 4430 hos Komplett är ungefär likvärdig med i5 3450 hos Inet).

Grafikkort: nVidia 650Ti med 2GB DDR5 hos Komplett, nVidia 650 med 1GB DDR5 hos Inet, Klar fördel för Komplett.

Hårddisk: Likvärdiga

Minnen: Likvärdiga

DVD: Likvärdiga

Moderkort: Beror lite på vad du vill ha för funktioner.

Operativsystem: Windows 8 64-bit på båda, likvärdigt.

Garanti: 3 år på båda, likvärdigt.

Pris: Komplett 6806 kronor mot Inet 7999 kronor, fördel Komplett.

Mus, tangentbord och högtalare ingår inte i någon av datorerna efter de ändringar jag föreslår i Komplettdatorn.

Jag vill påstå att med den konfigurering jag hänvisar till ovan är Komplettdatorn den bästa av de två. Bättre PSU, bättre CPU och bättre grafikkort. Lådan anser jag också vara bättre hos Komplett. Desutom är priset hos Komplett lägre.

Vill du ha en bättre spelprestanda och kan tänka dig lägga till pengar välj annat grafikkort.

Vänligast

Åge

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...