Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Är lågmäld Cat normal..?


Jodie

Rekommendera Poster

Har köpt min första samtida mobil. En Cat B15 men finner den snopet lågmäld. När jag med örsnäckan försöker köra bil efter gps-rösten är det nätt och jämt jag uppfattar anvisningarna. Visserligen är bilen lite bullrig men ändå.... ska "katten" vara så lågmäld? Kan ett bluetoothheadset hjälpa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett bluetooth headset kanske kan hjälpa. Det jag har låter mig ändra volym både på luren och headset oberoende av varandra så jag kan sätta luren på max och headset på max för att få lite högre ljud än tidigare. Inte mycket, men det går.

 

Annars har du provat med andra hörlurar? Sådanna där "noice cancelling headphones"? Det borde fungera så länge du inte har en passagerare som vill snacka med dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Ett bluetooth headset kanske kan hjälpa. Det jag har låter mig ändra volym både på luren och headset oberoende av varandra så jag kan sätta luren på max och headset på max för att få lite högre ljud än tidigare. Inte mycket, men det går.

 

Annars har du provat med andra hörlurar? Sådanna där "noice cancelling headphones"? Det borde fungera så länge du inte har en passagerare som vill snacka med dig.

 

Jag har inte testat med några andra hörlurar ännu.

 

Vad heter ditt headset?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...

Jag använder Nokia BH111

Tack för svaret. Ditt är visst med en bit sladd till själva hörproppen - själv skulle jag önska ett helt sladdlöst headset.

När jag kollat i Classes, Kjells och Teknikmagasinets kataloger tycks det finnas tämligen många att välja på även under ca 500 spänn. Bl.a. såg jag visst ett som hette Nokia BH112...?

Mitt huvudproblem är ju egentligen att jag - trots att jag torde vara normalhörande - pga av ett lite bullrigt fordon inte alltid uppfattar vad GPS-damen säger. Det vore intressant om det finns någon mer här med erfarenhet av samma mobilmodell och som kunde uttala sig om ljudstyrkan hos CAT B15?! :unsure: 

ÄR den normalt alltid så lågmäld borde jag väl som sagt kunna komma runt problemet med ett någorlunda ljudstarkt headset... men omdömen om hur pass ljudstarka de är har jag nog tyvärr aldrig sett i kataloguppgifterna. För mig spelar alltså ljudkvalitén knappast någon roll alls, viktigast är definitivt att ljudet går att få tillräckligt starkt! Så jag är tacksam för tips om ev ljudstarkare headsets, helst under ca 500 spänn.   :) 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...