Johan1111 Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Hej! Jag spelade in ett makro för att byta datum i en pivottabell men det vägrar att fungera. Jag missar något basic här, kan någon se? Det måste ju ha att göra med att jag anropar variabeln felaktigt. Skriver jag in ett datum i "textformat" istället för "manad" så fungerar det strålande, klistrade in den koden nedanför. Vore väldigt tacksam för hjälp.... Sub Bytamanad() Makro Dim manad As String manad = "2013-02-28" ActiveSheet.PivotTables("Pivottabell24").PivotFields( _ "[Period].[Period].[Period]").ClearAllFilters ActiveSheet.PivotTables("Pivottabell24").PivotFields( _ "[Period].[Period].[Period]").CurrentPageName = _ "[Period].[Period].&[manad]" End Sub Och här är den fungerande. Sub Makro2() ' ' Makro2 Makro ' ' ActiveSheet.PivotTables("Pivottabell24").PivotFields( _ "[Period].[Period].[Period]").ClearAllFilters ActiveSheet.PivotTables("Pivottabell24").PivotFields( _ "[Period].[Period].[Period]").CurrentPageName = _ "[Period].[Period].&[2013-02-28]" End Sub Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Söderlund Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Raden: ActiveSheet.PivotTables("Pivottabell24").PivotFields( _ "[Period].[Period].[Period]").CurrentPageName = _ "[Period].[Period].&[manad]" Ska nog ändras till: ActiveSheet.PivotTables("Pivottabell24").PivotFields( _ "[Period].[Period].[Period]").CurrentPageName = _ "[Period].[Period].&[" & manad & "]" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan1111 Posted July 30, 2013 Author Share Posted July 30, 2013 Strålande! Tack! Jag trodde jag försökt med alla varianter, men icke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.