Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Notifieringar för e-post syns inte?


.M

Rekommendera Poster

Jag har tre datorer med Windows 8 på. Inte på någon så syns notifieringen för ny e-post. Jag har sett till att e-post är ikryssad bland appar som får visa notifieringar. Och jag har kontrollerat att inställningen i själva appen för att visa notifieringar är ikryssad.

 

Live tile fungerar, ikonen på låsskärmen fungerar. Det är bara den lilla rutan som jag vill minnas en gång i tiden brukade dyka upp uppe till höger som inte syns.

 

Så antagligen så har den funktionen slutat fungera på samtliga datorer jag har, eller så har jag missuppfattat om funktionen finns i appen.

 

Någon som vet? Ska e-post appen kunna visa en notifiering när man får ny e-post eller är det så att det bara är live tile som gäller nu för tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

Jag loggar på med mitt Windows Live-Id - automatiskt som vanligt.

Detta fungerar inte med lokal påloggning.

 

Jag testar på min och skickar e-post till mig själv.

Det plingade till och detta kommer upp, samt en massa andra olästa epost meddelanden (18st.):

 

post-73434-0-70574900-1375241239_thumb.png

 

 

Inställningarna som jag har

post-73434-0-76703500-1375242347_thumb.png

 

Se även denna; särskilt: Varför ser jag inte de meddelanden jag förväntar mig att se?

Appen E-post för Windows: Vanliga frågor och svar

 

Samt:

How To Turn On Email Notifications In The Windows 8 Mail App

How to manage notifications for Mail, Calendar, People, and Messaging

Konfigurera e-post i Windows 8 Mail

Konfigurera e-post med Windows 8 Mail App

Lägg till e-postkonto i E-post (Windows 8)

 

 

[Edit] Eller har jag missförstått dig?

Du menar att det kommer en notifiering uppe till höger i Startskärmen när en ny e-post kommer in?

Ja den får jag också, men den blinkar bara till en så kort stund att jag knappt märker den - och märker den inte om jag har skrivbordsappen uppe.

 

Mvh :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är notifieringen uppe till höger som INTE syns. Allt annat fungerar. Live tile fungerar, ikonen på låsskärmen fungerar. Det är den lilla lådan som inte fungerar.

 

Eftersom det slutade fungera på samtliga datorer, samtidigt så funderade jag på om det är så att funktionen var bortplockad. Men det verkar den ju inte vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Den lilla notifieringen vet jag inte ens om det är värt att nämna.

Den är så löjlig att man knappt hinner med att se eller höra den. Det plingar till och en snabb notifiering dyker upp - vips är den borta.

 

Exakt 2 sekunder var den lilla rutan uppe.

 

Vad gör den för nytta? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Men tyvärr vet jag inte hur man aktiverar detta, annat än att försöka att läsa i länkarna som jag gav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Det som slår mig nu är att du säger att det blev likadant på alla dina 3 datorer?!

Vad är det då som är gemensamt?

 

1. Din inloggningsprofil, att det finns någon inställning där som gäller samtliga.

Testat detta? http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/how-manage-notifications

 

2. Om du har installaerat Windows 8.1 Preview 8 (testversionen) ovanpå Windows 8.0?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...