Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Komma åt spellistor över nätverket


fredrik013

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har aktiverat direktuppspelning i Windows 7 för att kunna komma åt mina musikfiler över nätverket, vilket fungerar men jag har även skapat spellistor på datorn där jag har musiken liggande. Går det inte att komma åt dessa från min andra dator? Den har också windows 7 installerat. Hur jag än letar så hittar jag inte några inställningar för det.

 

Hälsningar Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du har Win 7 på bägge datorerna är det enklast att skapa en Hemgrupp. Sedan delar du ut spellistor och låtar i hemgruppen i samma mapp. För mig fungerar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast jag har inte ändrat några standardinställningar nu och allt syns förut om spellistorna, då borde jag väl inte behöva skapa någon hemgrupp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast jag har inte ändrat några standardinställningar nu och allt syns förut om spellistorna, då borde jag väl inte behöva skapa någon hemgrupp?

Jag vet inte vad du menar med "inte ändrat några standardinställningar". Varför vill du inte använda dig av Hemgrupp? Med hemgrupp fungerar det. Den funktionen är ju till för att enkelt dela mellan datorer, om man har Win 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så otydlig var jag inte, jag har helt enkelt bara aktiverat direktuppspelning i Windows media player och då är allt utdelat förutom spellistorna, då ser jag ingen anledning att skapa hemgrupp om jag kan få allt att funka utan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Efter att ha googlat lite hittade jag denna intressanta länk som löser mitt problem. Jag delar med mig av den i fall fler vill dela spellistor över nätverk mellan datorer.

 

http://www.hack7mc.com/2009/05/sharing-playlists-between-pcs-and-media-centers.html

Bra att du fick till det, men det är samma som jag tidigare skrivit. Spara allt i samma mapp och dela ut. Fast jag föreslog Hemgrupp. Jag använder inte Media player, har VLC. Jag har aldrig konfigurerat Media player, men nu gick jag in och kollade. Windows hade automatiskt satt den delade som mappen i biblioteket som standard mapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...