Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

App för fjärrstyrning av PC


PCsnubben

Rekommendera Poster

Letar efter en bra app att styra min PC med min Androidtelefon.

Det finns massor av appar för fjärrstyrning, men de festa kräver att man ser skärmen på den dator man styr. Jag vill se skärmen på Telefonen, så jag inte ens behöver vara i samma rum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, Teamviewer, fungerar bra, även att använda från en mobil, om du har en androidmobil, så finns det en app, som fungerar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, Teamviewer är absolut ett alternativ.

Dock kan den ju lägga av efter 5 min i gratisversionen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, Teamviewer är absolut ett alternativ.

Dock kan den ju lägga av efter 5 min i gratisversionen...

 

Pratar vi appen nu, så är det ingenting som jag har märkt av.

Nu är det något år sedan jag använde appen, så det är möjligt att senaste versionen kan vara så?

Jag tänker bara prata om "gratis"versionen, därför att betalversionen är alldeles för dyr för privatpersoner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med, vi håller oss till gratisappen

 

Finns det inga andra bra alternativ ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TightVNC på datorn och Mocha VNC Lite i telefonen?

 

(Testat båda)

 

TightVNC känner jag till lite, men inte den för mobilen?

 

Dina kommentarer till dessa ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja inte mer att de fungerar. Har bara testat (inte direkt använt) själv och en person hos en kund testade detta i sin iphone och var så nöjd att han köpte appen. Har varit i kontakt med dess support (Mocha) en gång och fått bra svar.

 

Problemet är ju att mobilskärmen är på tok för liten för att detta ska vara praktiskt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig angående dessa program i en mobil, körde förr under en period TeamViever i mobilen, men det var ingen hit direkt, så den har jag bara kört i nätverket, inte just nu, men generellt fungera den utan problem, lätt att förstå också, vore skoj att testa betalversionen, men då måste jag be om lönehöjning först :P.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men på en surfbräda 7-10 tum borde det ju bli lite mindre plottrigt.

Nån som testat det ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Splashtop remote tycker jag är en ännu trevligare variant att fjärrstyra datorn med. Installera någon av version 1 både apk`n på mobilen och streamer.msi på datorn.Sen sök i datorn efter splashtop och ta bort autoupdate installern för att fjärrstyra gratis över både 3G/4G och wifi. Version 2 har inte 3G stöd, åtminstone inte gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...