Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Utöka minnet till max


Lafarid

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har planer på att utöka ram-minnet till det maximala på min bärbara dator, men är osäker eftersom jag får lite skumma värden efter ett test.

Det står att jag kan ha upp till 32 GB ram-minne som max, men samtidigt kan jag inte stoppa i större än 8 GB moduler per slot, och jag har sammanlagt 2 slots, varav en 4 GB som redan sitter i.

Hur kan jag nå upp till 32 GB, eller är 16 GB (2 x 8 GB) det jag får "nöja" mig med?

 

Bifogar ett screenshot av testet.

Har Windows 8 PRO, 64-bitars.

 

Tack på förhand

post-129941-0-68224500-1374739825_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

 

Jag har LG P420-N.AE40V.

 

Jag vet inte om det finns 16 GB stickor där ute. Däremot är jag mer nyfiken på hur det kommer sig att moderkortet klarar av 32 GB, men jag kan inte ha större än 8 GB/slot. Beror det på att man ej testat med större moduler eller klarar inte "kortet" som håller modulerna på plats för större än 8 GB?

 

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite snabbgoogling ger att det är tydligen max 8 GB som gäller, och två minnesplatser.

 

Troligen är moderkortet avsett för fler modeller som då tydligen har denna kapacitet.

Men datorn är ju några år gammal, så du får nog acceptera att bara kunna använda max 8 GB.

post-13429-0-67463900-1374746522_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har LG P420-N.AE40V

 

Den datorn stöder 8GB (4x2) max - det finns inga 16GB moduler (SO-DIMM DDR3)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som redan nämnts, kan du ha max 8GB. Om du tittar noga på testet du har gjort så står det så här vid avd. minne.

 

"Memory Summery------Wrong/Incomplete values reported by BIOS"

 

Jag vet inte vad det är för program du har använt för testet, men det har inte fungerat med din dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om programmet du har använt inte varit kompatibelt, så kan ju det vara en orsak till att du kan ha fått fel uppgifter i testet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har använt mig av ett program som heter "SIW 2013", efter att ha läst runt på nätet.

Trodde även att det gick att ha 8 GB per slot, men tack för att ni påpekade att jag kan ha totalt 8 gb-minne på min dator, och inte 8 gb/slot

Det blir att köpa en 4 GB nu,

 

Tack för alla goda råd!

Godnatt alla hjälpsamma vänner!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...