Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hitta produkt nyckel


Kranis-97

Rekommendera Poster

Hej, för ett tag sedan skrotade jag en gammal XP burk efter plockat lite delar från den bl.a. hårddisken. Hårddisken har jag satt i en annan dator (av den äldre typen, som kör XP). Disken har jag inte formaterat så den innehåller fortfarande en XP installation. Nu är det så att jag kom på att jag gärna ville spara produktnyckeln för XP installationen. Tänkte då att jag kanske kunde lyckas boota från disken och köra programmet Belarc Advisor, som jag tidigare använt för att få tag i Windows nycklar. Att lyckas starta upp från disken verkade dock svårt, datorn hittar disken, men det går inte att boota. Blir bara svart med ett blinkande streck.

 

Funderar på om jag på något annat sätt, via en annan installation av Windows eller Linux kanske, på något sätt kan få ut XP-produktnyckeln från hårddisken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset, såg det dock först när jag redan höll på och testa ett annat program. Jag testade med programmet KeyFinderPE på Ultimate Boot CD For Windows. Det fungerade, så nu är mitt problem löst :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...