Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Virtual Audio Cable


Eminos

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag testade precis ett program (Virtual Audio Cable) som skickar signaler från mitt soundblaster kort till mitt intärna ljudkort...så att jag kan spela upp ljud i sounblastern ochsamtidigt koppla in ett par högtalare till i det intärna och lyssna därifrån...

 

men jag är inte RIKTIGT nöjd med programmet eftersom jag inte kan autostarta det...(måste trycka på ett par knappar)...

 

så nu undrar jag om det finns någon liknande program vara som jag skulle kunna prova...

 

/Eminos

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa en splitter till ditt soundblaster istället. Har man två ljudkort bör man väl ändå utnyttja dem som två olika kort, annars är det väl ingen mening? ;)

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte riktigt om vi förstår varandra...

 

Vad är en splitter...???

 

Det är som 2 olika ljudkort jag vill utnyttja dom, precis som du sa...

 

Jag vill ha en extra utgång...

 

Så att ist för att dra en sladd mellan SB Out till Intärn In, så finns det program som simmulerar detta...

 

/Eminos

 

[inlägget ändrat 2001-09-15 23:56:30 av Emiños]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde du bara vill ha en extra utgång att hooka upp ett par högtalare till med? Använd isf en vanlig mekanisk splitter, Y-kontakt/förgrening alltså ;)

 

Men menar du att du ska routa om signalen ifrån ditt soundblaster för att kunna 'spela in' den via ditt andra ljudkort så är juh det förstås en helt annan sak... sorry isf.

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde du bara vill ha en extra utgång att hooka upp ett par högtalare till med?

 

Japp, det är precis vad jag menar...

 

ok får väl köpa en "splitter" då...

 

/Eminos

 

Tack för hjälpen...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Virtual audio cable är ett program som snarast är till för att skicka en ljudström från ett program till ett annat i stället för till ljudkortet.

T ex från en sequencer till ljudediteringsprogram.

Nuförtiden finns sällan detta behov då många program kommer med egna ljudportar. VAC tillför dessutom en hel del extra latency, i alla fall gjorde det det när jag provade sist för ngt år eller två sedan.

///j

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...