Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppgradera LibreOffice


StLj

Rekommendera Poster

Min dotter har nyligen köpt en ny PC från HP med Windows 8. Jag startade upp den under min identitet. Jag installerade dessutom Libre Office. Idag skulle jag kontrollera ett problem med Libre Office Writer. Jag startade LibreOffice Writer och blev uppmanad göra en uppdatering. Det såg ut att fungera - men plötsligt så hade jag inte tillräcklig behörighet???? Trots att jag är den som ursprungligen startat upp PCn och installerat LibreOffice.

Finns det någon som kan ge mig några tips om vad jag skall kolla och / eller ändra?

Finns det någon som kan förklara denna plötsligt uppkomna behörighetsbrist?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Min dotter har nyligen köpt en ny PC från HP med Windows 8. Jag startade upp den under min identitet. Jag installerade dessutom Libre Office. Idag skulle jag kontrollera ett problem med Libre Office Writer. Jag startade LibreOffice Writer och blev uppmanad göra en uppdatering. Det såg ut att fungera - men plötsligt så hade jag inte tillräcklig behörighet???? Trots att jag är den som ursprungligen startat upp PCn och installerat LibreOffice.

Finns det någon som kan ge mig några tips om vad jag skall kolla och / eller ändra?

Finns det någon som kan förklara denna plötsligt uppkomna behörighetsbrist?

 

Kan hända att jag har fel, men en gissning är att du behöver vara admin för att kunna installera program.

 

Prova t ex att högerklicka på programikonen (installationsikonen) och välj "Kör som admin". Om sådant finns?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha- jag skall vara upplagd som administratör. Jag har varit administratör på PC sen den första PCn kom. Men jag skall kontrollera en extra gång. Jag kan ha missat något eftersom jag egentligen lämnat PC bakom mig och gått över till Mac med OS X.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Nja att vara inloggad som Administratör är inte riktigt samma som att högerklicka på en körbar fil tex. Setup.exe och bland alternativen välja 'Kör som administratör'.

Prova det, precis som Stefan Eklinder tipsade om.

 

Och du måste vara inloggad som Administratör också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag varit hos dottern, loggat in på min identitet men glömt kolla vilka privilegier jag hade.

Det gick hur som helst bra installera LibreOffice på nytt - det hade försvunnit fullständigt när jag försökte uppgradera.

Jag passade också på att ta bort ett program för skrivare som hon inte behöver (skrivaren finns hos mig).

 

Som sagt var - jag bara loggade in! Precis som jag gjorde när jag skulle uppgradera.

 

PS Jag är numera ännu mer tacksam över att jag bytt till OS X än vad jag var när jag lämnade Windows XP.

Användargränssnittet i Windows 8 verkar vid första blick vara en total katastrof. (En som sysslat med data

sen slutet av -60-talet.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 8 blir allt värre och allt mer oanvändbart!

 

Jag tog bort rutinerna som hörde till Brother MFC-J4510DW (den skrivaren finns hos mig) men lät rutinerna till HP Photosmart 2610 vara kvar!

Jag använde den av Microsoft medsända och för mig välkända rutinen som tar bort program.

Nu går det inte att skriva ut! Finns det ngn i detta forum som kan komma upp med en rimlig förklaring till detta problem? OBS rimlig förklaring !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...