Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Föra över röstmemo från iTunes till USB


Lighthouse

Rekommendera Poster

( Vet inte exakt vart tråden hör hemma när den innehåller många olika kategorier, men Moderator får flytta om jag lagt fel. Tack! )

 

Har ett stort problem med iTunes som jag inte hittar något svar på, och nu vänder mig till er kunniga!

 

Jag har en iPod Nano (5h generation) ipod-spelare och på denna spelare har jag flera viktiga Memo inspelade.

När dom förs över till iTunes (version 11) så läggs dom under kategorin Röstmemon och är i formatet AAC.

 

Jag har nu behov av att föra över dessa till en USB-sticka men trots otaliga försök så går inte detta!

 

Läste då att man behöver konvertera om dem till Mp3 och detta är gjort, men fast jag har konverterat om dem i iTunes

- Högerklickar - Visa info - Alternativ - Mediatyp - Musik - så står det ändå att dom är AAC när man tittar!

Men filerna ligger ändå nu i både Röstmemo och Musik!

 

Det går alltså inte att bara dra och släppa som "alla" beskriver att det ska gå, filerna är troligen skyddade på något sätt!?

 

Tacksam och glad över förslag på hur man kan göra för att föra över dem till USB!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för svar! Ingen av dom vanliga "så-här-gör-man" har funkat, inte heller tipsen på länken.

Samtliga filer iTunes har varit låsta från att flytta från programmet, och där filer ska ligga i iTunes foldern på datorn har bara varit tomt.

Dom finns inte på datorn och kan inte flyttas manuellt från iTunes alls!

 

Men, så fick jag tips om ett iPhone-program och jag testade och det är nu mitt favoritprogram i alla lägen. Det heter Symcios!

 

Stängde av iTunes - installerade programmet och kopplade in iPod'en - och efter några sekunder så hade jag utan problem flyttat över dom röstmemon jag ville åt och lagt på en USB-sticka. Så enkelt!

 

Men med iTunes var det tvärstopp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...