Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Google Chrome OS


Gäst Qe2

Rekommendera Poster

Hej. NU är det helg och fastän att jag är pensionär är jag glad som ett barn på julafton. Min gamla laptop (med Vista) har sedan en tid tillbaka dragit sin sista suck. Har tänkt köpa en ny och i förmiddags gjorde jag slag i saken. Dock tänkte jag mig mycket noga för. Inhandlade en ny stationär dator för ca 2 månader sedan med windows 8 och detta operativsystem kan jag inte med hur jag än försöker, så nu funderade jag på googles nya chromebook. Köpte senaste numret av Pc för alla för ett par veckor sedan och där är ju en test av några laptops med operativsystemet google chrome os. HP Pavilion Chromebook såg intressant ut och jag åkte och köpte den. Vid första anblicken av den är jag mer än nöjd. Jag vill drista mig till att säga att Microsoft får nog se upp. Om datortillverkarna börjar sälja datorer - både stationära och laptops - med op. Google Chrome som operativsystem, så lär nog försäljningen rasa av datorer med windows 8, 8.1, 9 osv. och datorer med google chrome skena i höjden. Detta är vad jag tror.

Skulle vara intressant att läsa andras åsikter om ämnet ifråga här i detta forum. Här finns ju så mycket kunnigt folk om allt som har med datorer att göra. Själv är man ju bara en novis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade detta som hastigast virtuellt för några veckor sedan..

Tyckte mest det bara var en webbläsare som startade upp..

Kan ju göra om proceduren förstås och utforska mer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Hmmmm....Köpte en hp bärbar med google os på för ett tag sedan. Anledningen var en skada som gjorde mig sängliggande och jag behövde ha något att titta på film på. Priset var ca 2600 kr som jag tyckte var överkomligt så jag slog till.

 

Måste säga att jag är väldigt nöjd. Den är alldeles förträfflig till mitt ändamål som är att surfa och kolla netflix mfl. Snabb och smidig. Bankärenden och allt annat vebben går ju också mycket bra att göra.

 

Hur den är att installera några riktiga program på vet jag inte. Allt bygger ju på appar och det verkar man komma långt på iofs.

 

Tanken slog mig bara att hur gör man om den kraschar på något vis. Jag menar på en windows dator har man ju oftast en recoverypartition och har möjligheten att skapa recovery media i någon form att ha om det skulle gå riktigt illa tex hårddiskkrasch eller liknande. Nu sitter det iofs en 16 Gb SSD disk i och jag vet inte om de kan krascha precis.

Har googlat men hittar ingen info om detta. Finns det någon har som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...