Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flash player


Gäst Qe2

Rekommendera Poster

Goddagens.

Jag knäppte igång min gamla dator med windows vista igår. Saknade min kära gamla vän med ett operativsystem jag begriper mig på. Det var ju en stor uppdatering från Microsoft igår som det brukar den andra tisdagen i månaden. Har ju IE9 som webbläsare i den datorn. Det brukar ju numera även komma en uppdatering vad gäller adobe flash player samma dag som uppdateringarna för op. Gjorde som jag brukade, nämnligen avinstallerade den gamla versionen av flash player för att sedermera ladda ned den nya versionen, men det laddades inte ned. Har försökt även idag, men det går inte att installera denna nya versionen av adobe flash player. Har tittat i installerade program och den finns inte där. Märkligt nog så fungerar det att gå in på diverse hemsidor med den datorn, utan flash player. Har någon en aning om hur detta kan komma sig? Varför går inte flash player att ladda ned och hur kan det fungera att gå in på hemsidor utan flash player?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var nog ingen uppdatering av Flash Player igår. I alla fall fick jag inte någon. Jag har Adobe Flash Player 11.7.700.224 i min W7 64-bit. Om du inte kan installera någon nyare version kan det ju bero på att den inte är kompatibel med Vista. Men huvudsaken är väl att ditt surfande fungerar och det gör det ju. (Att slippa flash på eforum är ingen nackdel^^.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var nog ingen uppdatering av Flash Player igår. I alla fall fick jag inte någon. Jag har Adobe Flash Player 11.7.700.224 i min W7 64-bit.

 

Den versionen av flash player du har är gammal. Den nya versionen är 11.8.800.94. Så då är kanske jag inte ensam om detta problem med nya versionen av flash player.

 

Kan tillägga att när jag försökte ladda ned den nya versionen kom ett fönster upp med texten: Endast en instans av det här programmet kan köras. Vad som nu menas med det?

Har aldrig tidigare upplevt problem med nedladdning av nya versioner av adobes flash player. Märklig historia detta, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pchb1knowfinder

Den versionen av flash player du har är gammal. Den nya versionen är 11.8.800.94. Så då är kanske jag inte ensam om detta problem med nya versionen av flash player.

 

Kan tillägga att när jag försökte ladda ned den nya versionen kom ett fönster upp med texten: Endast en instans av det här programmet kan köras. Vad som nu menas med det?

Har aldrig tidigare upplevt problem med nedladdning av nya versioner av adobes flash player. Märklig historia detta, eller?

 

 

 

Om du avinstallerade Flash innan uppdateringarna så kan ju det förklara saken , hursomhelst , installera en gammal version och uppdatera den genom att låta installations programmet för den senast versionen skriva över den gamla så tror jag att det kan gå .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pchb1knowfinder

Personliga Persson,

Kontrollera om du har Flash Player och dess version här:

http://helpx.adobe.c...ash-player.html

 

 

Fiffigt att man kan kolla ATT man har Flash installerat , kul , men tyvärr visar den sidan också att adobe som vanligt t.o.m ger felaktiga besked på sin egen hemsida .

Riktigt illa är det när det gäller adobe readern .

 

Klicka på knappen LADDA NED överst på sidan och kolla din player så förstår du när det gäller Flashen .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja. Jag använde DIN länk och laddade ner den senaste versionen utan problem och nu visar MIN länk att jag har 11.8.800.94.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tillägga att när jag försökte ladda ned den nya versionen kom ett fönster upp med texten: Endast en instans av det här programmet kan köras. Vad som nu menas med det?

 

Låter som att det redan pågår en installation. Starta om datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pchb1knowfinder

Mja. Jag använde DIN länk och laddade ner den senaste versionen utan problem och nu visar MIN länk att jag har 11.8.800.94.

 

 

 

Jo , men scrolla ner en bit så ser du vad de (Adobe) uppger vara den senaste versionen .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak för mig också , bara kolla på bilderna, adobe har inte helt full koll på detta tyvärr.

post-13429-0-88045000-1373479489_thumb.png

post-13429-0-94760000-1373479502_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Goddagens igen.

 

Ingenting hjälpte vad jag än gjorde, förutom en sak. Gick in på en hemsida där jag vet att flash player krävs, nämnligen Sveriges Radios melodikrysset-sida. Ett fönster dök upp om att det krävdes flash player. Klickade på kör och se, det varde installerat. Den senaste versionen 11.8.800.94. Nu är då allt frid och fröjd, men en aningen omständigt. Varför detta inte gick att ladda ner på adobes hemsida lär man väl aldrig få svar på, men när det gäller det teknikalitetiska så ligger man inte på någon högre nivå, vad gäller kompetensen. Upplever någon samma problem som jag började denna tråden med, så kan ni ju alltid göra som jag nu här, så löser det sig nog.

Tackar för all intressant läsning och försök till hjälp med problemet. Som vanligt finns det alltid snälla och hjälpsamma människor i detta forum. Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pchb1knowfinder

Kanske kan jag skapa ännu mera förvirring i frågan , det ska ju inte vara så svårt , se här : http://www.softpedia...sh-Player.shtml

 

Ha ha , otroligt dåligt Adobe , men jag går personligen på info ifrån Majorgeeks och Adobes egen nedladdnings knapp och bägge säger 11.8.800.94 , enbart och slutlig .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 


Goddagens igen. Ingenting hjälpte vad jag än gjorde, förutom en sak. Gick in på en hemsida där jag vet att flash player krävs, nämnligen Sveriges Radios melodikrysset-sida. Ett fönster dök upp om att det krävdes flash player. Klickade på kör och se, det varde installerat. Den senaste versionen 11.8.800.94. Nu är då allt frid och fröjd, men en aningen omständigt. Varför detta inte gick att ladda ner på adobes hemsida lär man väl aldrig få svar på, men när det gäller det teknikalitetiska så ligger man inte på någon högre nivå, vad gäller kompetensen. Upplever någon samma problem som jag började denna tråden med, så kan ni ju alltid göra som jag nu här, så löser det sig nog.

Poäng för att du skrev lösningen, Personliga Persson! Och leve Melodikrysset!

 

 

Edit

Fyllde i ett missat ord (du)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah ok - då är 95 beta och 94 skarp :D

 

http://www.adobe.com/se/products/flashplayer/distribution3.html

Den sidan brukar jag använda, den är praktisk eftersom där finns alla varianterna på ett ställe, för Internet Explorer 32- och 64-bitars samt 32-bitars Firefox, men också för att där riskerar man inte att få ner något onödigt jox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...