Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljudkort som inte funkar på PCI bus


rammega

Rekommendera Poster

Har upgraderat min musik maskin till Win7 64 bit. men då kommer smällen: mitt ljudkort Layla 24/96 stöds inte på PCI brygga. Men i XP har det funkat ganska bra.

Tillverkarna säger: Layla24s. they will not work properly with a pci bridge, they need native pci support.

there is currently only one motherboard on the market that supports NATIVE PCI with the newer 1155 sockets for i3/i5/i7 intel chips. it is the Jetway JNAF92-Q67 motherboard.

Går det att ågärda detta på min dator?

ASUS P6SE

Win 7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har ju inte du socket 1155. Asus P6 moderkorten har vad jag kan se socket 1366 och den versionen har stöd för Native PCI. Ditt problem ligger nog i att du behöver drivrutiner för Win 7 till ditt ljudkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har ju inte du socket 1155. Asus P6 moderkorten har vad jag kan se socket 1366 och den versionen har stöd för Native PCI. Ditt problem ligger nog i att du behöver drivrutiner för Win 7 till ditt ljudkort.

Jo. Men det har jag.

Enl Tillverkaran så ska jag köra 8.6.4. men det laggar som sagt.

Eller windows vill inte starta ordetligt med denna drivrutin. Varannan gång ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart ser du att mitt chipset stödjer pci bridge?

PCI bridge eller PCI native? Läste detta på RME(ljudkort)forum. Men nu är jag tveksam för Asus har inget moderkort som heter P6SE.

 

You could always go with an x58/1366 system which has better RAM bandwidth than SB and still get native PCI support (I run such a system with the P6X58D-E, but just swapped to the HDSPe MADI card only for its added features above the HDSP MADI card, not because I specificaly wanted a PCIe card). Microcenter in the USA sells the i7-960 for $179 all day long. Hell of a deal IMO...

http://www.rme-audio.de/forum/viewtopic.php?id=11903

 

Jo. Men det har jag.

Enl Tillverkaran så ska jag köra 8.6.4. men det laggar som sagt.

Eller windows vill inte starta ordetligt med denna drivrutin. Varannan gång ungefär.

Ja, är du säker på att du har ett 1155 socket moderkort, då heter det något annat än P6SE och då har det inte stöd för native PCI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PCI bridge eller PCI native? Läste detta på RME(ljudkort)forum. Men nu är jag tveksam för Asus har inget moderkort som heter P6SE.

 

 

http://www.rme-audio.de/forum/viewtopic.php?id=11903

 

 

Ja, är du säker på att du har ett 1155 socket moderkort, då heter det något annat än P6SE och då har det inte stöd för native PCI.

P6T SE heter det.

Går det att upgradera på något sätt eller är det bara att kolla efter något annat M board?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske uppgradera till Windows XP?

Funktion före version !

ja förmodligen har du rätt i det. Fattar inte varför man mässar om att byta till 64 bit.

men det går inte att uppgradera CB till 6.5 tydligen i XP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

P6T SE heter det.

Går det att upgradera på något sätt eller är det bara att kolla efter något annat M board?

Ja då är det socket 1366 du har och inte 1155.

 

http://www.asus.com/Motherboards/P6T_SE/

 

Vet inte vad du menar med uppgradera. Byta moderkort är ingen idé. Du måste ändå ha ett 1366 moderkort annars passar inte processorn.

 

Hör med tillverkarna vad de säger om socket 1366.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

lösningen har du ju i din fråga...

 

there is currently only one motherboard on the market that supports NATIVE PCI with the newer 1155 sockets for i3/i5/i7 intel chips. it is the Jetway JNAF92-Q67 motherboard.

 

Så lösningen är: antingen att du skaffar ett Jetway mb. vilket i skrivande stund kostar ca 1500:- + frakt och eventuell tull, beroende på varifrån du köper det...

Den andra lösningen är att du byter ljudkort. För samma pengar får du idag ett bra externt ljudkort, eller riktigt schysst internt ljudkort om du köper beggat, t ex RME.

 

Jag hade nog valt de senare alternativet ;)

Det är bara det, att TS inte har ett moderkort med 1155 socket utan 1366. Det är klart att ett nytt ljudkort kan vara den enklaste lösningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här svarar ASUS supporten.

Hello,

This is correct, unless you can find a pci express board with native pci bridge chip on it that is designed to work in the pci -e slot, then no.

 

There is not much we can do here.

 

Please rate this email. Your satisfaction is very important for us. If you think we could have done anything more to assist you please let us know by replying this email. Your feedback will be passed to the person or persons related.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...