Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

W8 en besvikelse :(


DumBurken

Rekommendera Poster

Hallå i lådan igen

Det här förbannade w8 bara spökar. Nu kommer det upp en ruta var gång jag vill spara en bild i mina bilder och det går inte att spara där. Nu blir det snart en ominstallation till w7 eller övergång till mac. Microsoft måste ha fått hjärnspel när de skapade detta elände och att sedan mer eller mindre tvinga på folket det är på gränsen till kriminellt. Det går ju knappt att köpa en ny dator idag med w7. Jag är heligt förbannad och besviken på dem. Har alltid tyckt de gjort bra grejer innan men nu vet e fasen.

//Lars

 

bildfel_zps550089a5.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå i lådan igen

Det här förbannade w8 bara spökar. Nu kommer det upp en ruta var gång jag vill spara en bild i mina bilder och det går inte att spara där. Nu blir det snart en ominstallation till w7 eller övergång till mac. Microsoft måste ha fått hjärnspel när de skapade detta elände och att sedan mer eller mindre tvinga på folket det är på gränsen till kriminellt. Det går ju knappt att köpa en ny dator idag med w7. Jag är heligt förbannad och besviken på dem. Har alltid tyckt de gjort bra grejer innan men nu vet e fasen.

//Lars

 

bildfel_zps550089a5.jpg

 

Ja, inte är det lätt med detta windows 8, det skall gudarna veta. Kanske kan jag vara behjälplig med problemet.

  • Klicka på windowstangenten och Q
  • Skriv Dator i sökfältet och tryck på Enter
  • På vänster sida så skall du ha Bibliotek, ta och högerklicka på mappen som ställer till det för dig
  • Välj Ta Bort
  • Högerklicka på själva Biblioteket och välj Återställ standardbibliotek.

Då kommer den att återskapa den borttagna mappen, testa nu att lägga in en bild och se om det blir samma fel.

 

Kan instämma med att även jag tycker att det är för jäkligt att det tycks som att Microsoft tvingar på köpare av nya datorer detta windows 8, men nu är det ju som det är och man får göra det bästa av situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, inte är det lätt med detta windows 8, det skall gudarna veta. Kanske kan jag vara behjälplig med problemet.

  • Klicka på windowstangenten och Q
  • Skriv Dator i sökfältet och tryck på Enter
  • På vänster sida så skall du ha Bibliotek, ta och högerklicka på mappen som ställer till det för dig
  • Välj Ta Bort
  • Högerklicka på själva Biblioteket och välj Återställ standardbibliotek.

Då kommer den att återskapa den borttagna mappen, testa nu att lägga in en bild och se om det blir samma fel.

 

Kan instämma med att även jag tycker att det är för jäkligt att det tycks som att Microsoft tvingar på köpare av nya datorer detta windows 8, men nu är det ju som det är och man får göra det bästa av situationen.

 

Så lätt var det :) Tack vare dig :) Tusen tack snälla du!

Är väl förmodligen fel generation för att kunna acceptera sådana nymodigheter som w8. Är sådan motståndare nu så jag vill inte ens ge det en chans. Har fått det till att likna och fungera nastan som w7 nu så det är lite ok i alla fall :) Det här med appar och skit kan dem ha för sig själv.

//lars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...