Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Testa maxhastighet på sitt bredband lätt?


Jehovas vittne

Rekommendera Poster

Jehovas vittne

Hej!

Behöver testa hastigheten på ett lätt och smidigt sätt, och få ut ping, och verklig hastighet upp och ner, med dalar och toppar. Har redan kört speedtest.net mot en server i Malmö, och även om den säger att min ping är noll millisekunder, och hastigheten upp är över det jag minst blivit lovad (60-100 megabit/sekund), så är hastigheten ner bara en tredjedel av det jag minst blivit lovad (500-1000 megabit/sekund).

 

Så. Nån som vet en bra, enkel tjänst att testa mer med? Har 1000/100 från Bredbandsbolaget. Fiber i huset, via koppar i väggen, och vanlig nätverkskabel rakt in i datorn, och nätverkskortet ska klara minst 1 gigabit/sekund också.

 

Här är i alla fall den data speedtest.net gav mig:

 

Download

163.89Mb/s

 

Upload

185.44Mb/s

 

Ping

0 ms

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver testa hastigheten på ett lätt och smidigt sätt, och få ut ping, och verklig hastighet upp och ner, med dalar och toppar. Nån som vet en bra, enkel tjänst att testa mer med?

Bredbandskollen är vad du söker.

Med 1000/1000 får jag följande:

 

post-9397-0-60630300-1372834053_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jehovas vittne

Tack! Fast den gav ännu sämre resultat!

 

Och jag vet nu att jag har minst 400/200 mot min FTP-server i Dallas, Texas, med en ping under 10 millisekunder oftast.

 

Får väl duga helt enkelt!

 

Godnatt tråd.

 

Bye!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jehovas vittne

Lätt, Jari! Absolut ingen flaskhals! Kan teorin bra, och har i princip testat den i prakitken (med LAN). Plus, att det var en av BBB:s egna underleverantörer som installerade det, så?

 

Men nu lägger jag ner den här tråden! Jag får ta det med supporten på BBB om jag tycker att dom bryter mot "hastighetsgarantin," och så vidare. Godnatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...