Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
kiwi01

Nätverkskort

Rekommendera Poster

Nej, Ethernet är nätverkskort för nätverkskabel.

Är det i Enhetshanteraren du tittar?

För där syns vilka nätverkskort man har och finns det inget för trådlöst nätverk (WLAN, WiFi) listat där så finns det inget som går att använda i datorn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Ok, hur ska jag göra för att kunna använda mitt modem trådlöst med min dator? Har aktiverat modemet och prövat det med en lånad bärbar HP och det gick bra.

Ja, jag tittade i enhetshanteraren - under nätverkskort finns bara följande 3 alternativ Broadcom Controler, Network Extender SSLVPN Adapter och Standard Network Extender SSLVPN Adapter.

Redigerad av kiwi01

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Öppna kontrollpanelen och välj "Nätverks- och delningscenter". I vänstra menyn väljer du "Ändra inställningar för nätverkskort". Nu skall du kunna se ikonerna för såväl Ethernet som trådlös uppkoppling (om du nu har något kort för trådlöst internet). Högerklicka på Ethernet och Inakvitera samt högerklicka och Aktivera det trådlösa nätverket. Eventuellt kanske du behöver starta om datorn och kanske även modemet.

Redigerad av vonVettet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Öppna kontrollpanelen och välj "Nätverks- och delningscenter". I vänstra menyn väljer du "Ändra inställningar för nätverkskort". Nu skall du kunna se ikonerna för såväl Ethernet som trådlös uppkoppling (om du nu har något kort för trådlöst internet). Högerklicka på Ethernet och Inakvitera samt högerklicka och Aktivera det trådlösa nätverket. Eventuellt kanske du behöver starta om datorn och kanske även modemet.

Jag har inte riktigt dom rubrikerna du nämner - har windows XP - men jag ska kolla imorgon bitti vad jag hittar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Någon trådlös uppkoppling hittade jag inte i min dator så jag har nu installerat en adapter och det tycks funka bra, snart kommer en surfplatta också. Och en ny skärm till den stationära, den gamla gick ju sönder för några veckor sedan kanske någon minns.

Tack till er båda! :D

Förresten, en sak till - ska jag låta adaptern sitta i och är jag då uppkopplad direkt och slipper logga in när jag sätter på datorn? Nåja, det lär jag märka imorgon. :unsure:

Redigerad av kiwi01

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...