Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Minimal IIS installation


Admini

Rekommendera Poster

Hej

Jag kör W7 pro och vill installera IIS för att köra klassisk ASP. Men jag vill inte installera det som är onödig för min användning, t.ex. ASP.net och en massa annat som finns där.

Vilka rutor ska jag bocka för under "Aktivera eller inaktivera Windows-funktioner"?

 

Tacksam för tips o hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Windows är på engelska så jag ger dig de engelska termerna. Är osäker på om dessa är översatta eller ej.

 

Under web management tools, kryssa i IIS Management Console. Det skadar inte att ha en sådan då du vill kunna skapa webplatser och liknande.

Under aplication development features så vill du kryssa i ASP.

Under Common HTTP Features så vill du ha Default Document, Http Errors och Static Content.

 

Det borde räcka tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Windows är på engelska så jag ger dig de engelska termerna. Är osäker på om dessa är översatta eller ej.

 

Under web management tools, kryssa i IIS Management Console. Det skadar inte att ha en sådan då du vill kunna skapa webplatser och liknande.

Under aplication development features så vill du kryssa i ASP.

Under Common HTTP Features så vill du ha Default Document, Http Errors och Static Content.

 

Det borde räcka tror jag.

 

Hej

Jag gjorde så att jag gick till min gamla dator och kollade på under "Aktivera eller inaktivera Windows-funktioner" och gjorde precis likadan med min nya.

Enligt nedan:

* Webmanagement Tools

+ IIS Manegement Console

* WOrld Wide Web Services

* Application Deployment Features

. . + ASP

. . + ASAPI Extentions

* Common HTTP Features

. . + Deault Document

. . + Directory Browsing

. . + HTTP Errors

. . + Static Content

* Health and Diagnostic

. . + HTTP logging

. . + Request Monitor

* Performance Feature

. . + Static Content

* Security

. . + Request Filter

 

Är det några som onödiga, tycker ni?

Tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...