Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

user profile service misslyckades med inloggningen, windows 7


Yusuf

Rekommendera Poster

Hej mitt namn är Yusuf.

 

Jag kan inte logga in i mitt konto pga : ''user profile service'' misslyckas eller kan inte läsa koden med inloggningen varje gång, det är en administrations konto. Jag har också en vanlig konto i samma dator där jag kan logga in på utan problem. Använder windows 7! Kan jag få HJÄLP!?

 

MHV / YUSUF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vet lösenordet till det trasiga administrations kontot skapa nytt administrations konto - logga in på det och rädda all data du har sedan kan du ta bort det och använda det nya ist

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan mitt lösenord men den läser inte av lösenordet när jag ska skapa nytt administrations konto det kommer inget fram när jag har slagit in lösenordet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

behöver du återställa lösenordet så finns kon boot som kan hjälpa dig.

 

Du hittar en steg för steg guide Här.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan du förklara lite mer utförligt vad som händer efter inslaget lösenord?

 

Jag kan mitt lösenord men den läser inte av lösenordet när jag ska skapa nytt administrations konto det kommer inget fram när jag har slagit in lösenordet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej mitt namn är Yusuf.

 

Jag kan inte logga in i mitt konto pga : ''user profile service'' misslyckas eller kan inte läsa koden med inloggningen varje gång, det är en administrations konto. Jag har också en vanlig konto i samma dator där jag kan logga in på utan problem. Använder windows 7! Kan jag få HJÄLP!?

 

MHV / YUSUF!

Meddelandet betyder nog att det har blivit fel på informationen om ditt konto (profil) i registret så att det går inte att använda kontot.

 

Du kan pröva att göra en systemåterställning, till en tidpunkt när kontot fungerade, från F8-menyn, den heter "Advanced Boot Options" på engelska och man kommer dit genom att upprepade gånger trycka på F8 direkt efter att man har slagit på datorn. När menyn visas väljer man det översta valet som på engelska heter "Repair Your Computer". Se http://www.sevenforums.com/tutorials/666-advanced-boot-options.html för bild på hur det ser ut.

 

När man gjort det får man välja tangentbordslayout, användarnamn, skriva in lösenord innan man kommer till en ny meny där man kan välja "System Restore" (Systemåterställning), se http://www.sevenforums.com/tutorials/668-system-recovery-options.html Men eftersom man även i detta fall ska skriva in lösenord är jag inte säker på att det fungerar.

 

Om du har, eller kan låna, en installationsskiva för Windows 7 ska du inte behöva något lösenord för att göra en systemåterställning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har försökt med Advanced Boot Options med F8 sedan systemåterställning och fortfarande ingen skillnad. om det inte finns något att göra åt det mer vet jag inte vad jag ska göra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kommer jag inte på något mer än att installera om Windows. Behöver du någon hjälp med att säkerhetskopiera viktiga filer först?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...