Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Stannar vid äpplet


Trollet85

Rekommendera Poster

Hej!!!

Jag har installerat mac os x snow leopard 10.6.3 i en virtuell maskin i virtual box på min windows 7 installation. Jag uppdaterade från 10.6.3 till 10.6.6 och sen när jag hade startat om min virtuella mac så stannade den vid äpplet. Nu hoppas jag att det finns någon vill själ därute som kan hjälpa mig

 

// Trollet85

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stannar vid äpplet är tydligen en vanlig åkomma på icke-virtuella Mac.

Då finns diverse åtgärder, tangenttryckningar, att ta till men virtuellt vete tusan..

 

I VMware finns möjligheten att göra en reset vilket brukar hjälpa när andra operativ hängt sig i motsvarande läge. Kanske något sådant finn i virtual box?

 

Jag ska testa att skapa en virtuell maskin av OS X jag med..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna info hittade jag ang. Snow Leopard i vmware:

 

It seems that for some reason it takes about 10 reboots before Snow Leopard will boot normally into the VM. you will get stuck at the apple logo for about 3-4 reboots, then you will get to the dekstop but only get the beachball of death. Keep rebooting and eventually you will get to the registration form, once the registration form loads you will be smooth sailing from now on.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen men detta är inte nödvändigt längre då jag skaffade Mountain Lion som jag kommer använda.

När detta skrivs håller jag på att konfigurera min nya Mountain Lion maskin i Virtual Box.

 

 

 

// Trollet85

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Det här med Mountain Lion funkade inte så jag ska testa med Lion istället om det går bättre annars ska jag göra som du skrev, Mikael73.

Jag skriver om det går bra med Lion eller inte!

 

// Trollet85

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du skapar den virtuella maskinen och installerar operativet så välj att radera Mac Disken först med skivverktyg.

 

Edit: OM du installerar själv alltså och inte använder en färdig virtuell maskin..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer installera själv och jag har precis laddat ner en mac os x lion avbild så nu ska jag testa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK.

Jag testade Snow Leopard på en dator hemma igår och utan att radera disken.

Stannade vid äpplet.

Testade om proceduren men då radera först.

Hann inte kolla hur resultatet blev.

 

Idag på jobbet fick jag igång Snow Leopard (på en annan dator) och valde vid installationen att radera disken.

 

Kommer också att testa med Mountain Lion senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK.

Jag testade Snow Leopard på en dator hemma igår och utan att radera disken.

Stannade vid äpplet.

Testade om proceduren men då radera först.

Hann inte kolla hur resultatet blev.

 

Idag på jobbet fick jag igång Snow Leopard (på en annan dator) och valde vid installationen att radera disken.

 

Kommer också att testa med Mountain Lion senare.

 

Okej, om du får igång Mountain Lion med ljud så skulle du kunna posta en guide i den här tråden?

 

// Trolelt85

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hann inte kolla hur resultatet blev.

Nu har jag kollat hemma och det blir där samma fel.

Tyvärr blev det ingen möjlighet att testa med ML på jobbet.

Blir kanske nya försök med den versionen hemma, i helgen.

Edit: nä, testar nog med Mavericks i stället..

 

Är det krångel att få till ljudet?

Verkar som att man ska installera EnsoniqAudioPCI Sound Driver

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara en lägesrapport - på hemmadatorn kan jag köra Mavericks i vmware player, i Linuxmiljö.

Dock inget ljud än. Kan vara kopplat till just Linuxmiljön.

Testar vidare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, nu skippar jag detta - tar för mycket tid..

I Mavericks ändrade jag språk till Svenska utan att starta om. Därefter installerade jag bifogad fil och startade om.

 

Då kommer jag inte ens till äpplet..

EnsoniqAudioPCI.mpkg.tar.gz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, nu skippar jag detta - tar för mycket tid..

I Mavericks ändrade jag språk till Svenska utan att starta om. Därefter installerade jag bifogad fil och startade om.

 

Då kommer jag inte ens till äpplet..

 

Okej, men jag ska ändå bara skapa lite musik på den men om jag hittar nåt musikskaparprogram på Windows så kan det inte vara nödvändigt, men jag fortsätter experimentera, och leta men om du får det att funka kan du då posta en guide i detta forum så vore jag jätteglad.

 

// Trollet85

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Med ljud?

Det är just det som är problemet, jag vet inte hur man installerar filerna för ljud, men jag har i detta nu hittat en guide till hur man installerar mac os x lion, det kanske är samma upplägg...

värt att testa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...