Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Använda kamera som lagringsenhet


Roland Bengtsson

Rekommendera Poster

Roland Bengtsson

Hej!

 

Jag har en MacBook Pro men kan även köra Windows XP via VMWare Fusion. Jag skulle vilja skriva ett antal MP3-filer till ett SD minneskort men macen saknar kortläsare. Jag har också en kamera Canon Powershot A570 där minneskortet kan läsas. Min fråga är om det på nåt sätt är möjligt att skriva till minneskortet från datorn när det sitter i kameran ?

 

Mvh Roland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men varför vill du använda minneskortet som lagringsplats när det sitter i kameran, då kan du ju inte använda kameran fullt ut, om du hela tiden måste tänka på att kortet är en permanent lagringsplats, vad gör du när kortet är fullt, då kan du inte använda kameran längre?

Detta verkar mycket opraktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roland Bengtsson

Det är så att jag har 2 minneskort. Ett för kameran och ett för bilstereon. Jag har bara en kortläsare som kan skriva, den i kameran. Så den skulle jag vilja använda för att få över MP3-filerna. Kanske det går att fixa i Linux? Brukar vara flexiblare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roland Bengtsson

Ok det är en lösning förstås. Trodde inte dom var så billiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nyttjat en kamera som minneskortläsare när sådan saknades. (hos en bekant)

Om Mac,en klarar att läsa från kortet så torde den även kunna skriva dit, det är väl bara att testa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Jag har nyttjat en kamera som minneskortläsare när sådan saknades. (hos en bekant)

Jag har använt min mobiltelefon för samma sak, anslöts med USB-kabel.

 

Då skapade jag bara en ny slask-mapp på roten av minneskortet med hjälp av Utforskaren i datorn.

Påverkade ingenting annat på minneskortet - utom naturligtvis det lediga utrymmet när jag lastade in data.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roland Bengtsson

Jo jag har provat men minneskortet går inte att skriva till i windows utforskaren. På macen dyker inte kortet upp som en enhet. Men IPhoto hittar den ändå. Så jag vet inte riktigt hur det där funkar...

 

Jag har nyttjat en kamera som minneskortläsare när sådan saknades. (hos en bekant)

Om Mac,en klarar att läsa från kortet så torde den även kunna skriva dit, det är väl bara att testa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...