Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

obdii läsare


Gäst Ayersrock

Rekommendera Poster

Gäst Ayersrock

Undrar om man gjort bort sig? Köpte PC för alla nummer 6. Läste en artikel om obd läsare och blev intresserad. Det som intresserade mig var obdii läsare och program för bärbar dator. Jag har beställt läsaren från runns.se och den kommer väl nästa vecka. Sen fattade jag inte riktigt det som står i artikeln, att man ska ladda ner något från surftips.se/obdtouch. Jag kom inte in på någon sida som heter så när jag sökte på det. Jag sökte då på touchscan och kom in på en hemsida som hade OBD softvare. ScanTool.net hette de och jag beställde från dem och det kostade $ 24,95. När jag beställde var jag tvungen att uppge vad jag ville beställa och det enda alternativ som fanns var License Only. Jag markerade det och betalade med kort. Sen fick jag ett meddelande till min e-postadress att de tackar för beställningen.

 

Nu undrar jag om någon vet vad jag egentligen beställt? I artikeln i tidningen står det hur man kommer igång och på punkt 1 står: "Stoppa in den medföljande cd-skivan, öppna innehållet och installera drivrutinerna". Vart kommer den skivan ifrån? Kommer den med läsaren från runns.se? Om inte kommer den från ScanTool.net? Om den inte kommer därifrån heller vart kommer den då ifrån och vad har jag köpt från TouchTool.net? Kommer det någon kod eller licensnyckel till min e-post eller hur funkar det?

 

Eller kan det vara så att jag måste ha läsaren tillhands för att koppla i den i datorn och sen gå vidare som beskrivs i artikeln från punkt 2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Thors

Hej, här är svar från artikelförfattaren:

 

Cd-n med drivrutinerna till obdläsaren kommer från runns och bör komma tillsammans med obd-läsaren. Ifall den inte finns med, ring runns och be om en ny cd. Du kan inte göra installationen (installera obdläsaren) utan att ha den på plats (den ska kopplas in så fort drivrutinerna är nerladdade).

Ladda ner för rätt operativsystem från webben annars tex på:

http://www.totalcardiagnostics.com/support/index.php?_m=knowledgebase&_a=viewarticle&kbarticleid=1

 

TouchScan är ett program för avläsning av obdiidata, utan det kommer informationen inte till någon nytta. Testversionen finns fortfarande men då ska den gröna Free Trial-knappen tryckas in. Det du har beställt är ett obdprogram som måste låsas upp med en licensnyckel, som kommer på mejlen. Har den inte kommit - kolla skräpposten eller mejla kundservice!

sales@obdsoftware.net

 

Mvh

Deborah

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...