Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Återställa tangentbordstecken?

ready4go

Recommended Posts

Hej,

Mitt tangentbord började plötsligt att ge fel tecken på användare nr. 2, min hustru.

T.ex. kolon tecknet blir piltecken (>) . Kan således inte skriva en Url adress,

http:// blir http>&&

Tangentbordets tangenter ger fel tecken på min hustrus dokument, inte på min sida!

Hur återställa tecknen? Skrivbordet (min hustrus) har ändrats. Hur återställa skrivbordet till normala egenskaper?

Kan ej ändra utseende på skrivbordet osv.

Har försökt att rätta till på Utforskaren men något är korrupt!

Tacksam för all hjälp.

På ett engelskt tangentbord blir kolon > och // blir &&. Använder du och din hustru samma dator eller så kan man möjligtvis konfigurera sina dokument olika på olika användarkonton?

Jag har olika tangentbordsuppsättningar för olika språk i min Windows 7 dator, vilket betyder att det just nu står SV i meddelandefältet längst ner på skärmen. Känner jag för att använda ett engelskt tangentbord klickar jag på detta SV och väljer EN (USA) istället. Så kolla om det verkligen står SV längst ner på hustruns dataskärm!

För att växla språk och tangentbord i ett dokument klickar jag på Alt + Shift (den breda tangenten med en uppåtpekande pil på). Det kanske räcker för dig att du använder den metoden i hustruns dokument för att tangentbordslayouten ska bli svensk igen.

Edit Redigerade till korrekt svensk term. Meddelandefältet heter ju det där området längst ner till höger.

På ett engelskt tangentbord blir kolon > och // blir &&. Använder du och din hustru samma dator eller så kan man möjligtvis konfigurera sina dokument olika på olika användarkonton?

Jag har olika tangentbordsuppsättningar för olika språk i min Windows 7 dator, vilket betyder att det just nu står SV i mitt verktygsfält längst ner på skärmen. Känner jag för att använda ett engelskt tangentbord klickar jag på detta SV och väljer EN (USA) istället. Så kolla om det verkligen står SV längst ner på hustruns dataskärm!

För att växla språk och tangentbord i ett dokument klickar jag på Alt + Shift (den breda tangenten med en uppåtpekande pil på). Det kanske räcker för dig att du använder den metoden i hustruns dokument för att tangentbordslayouten ska bli svensk igen.

Hej,

Tack för svaret!

Tyvärr hjälpte det inte klicka på ´Alt + Shift´ - tangenterna. Skrivbordet är låst för ändringar.

Kontrollpanelen kan nås men inte i klassiskt läge, längst uppe till vänster, vid kontrollpanelen där man skall kunna välja klassiskt läge för att få alla ikonerna på en sida.

Jag får varningstext som poppar upp att inte gå ut och surfa då sidan är utsatt för risk men ser ej hur man skall angripa problemet, vilken korrupt fil som felar.

Skrivbordet är låst för ändringar. Kontrollpanelen kan nås men inte i klassiskt läge, längst uppe till vänster, vid kontrollpanelen där man skall kunna välja klassiskt läge för att få alla ikonerna på en sida.

Din fråga befinner sig i Windows 7-forumet men jag hittar ingenting om "klassiskt läge för kontrollpanelen" på mitt Windows 7-skrivbord. Vad har du för operativsystem på din dator /(dina datorer?)? Har du ett äldre operativsystem kan du ju "framtvinga användning av klassisk kontrollpanel":

http://www.winxptutor.com/cpclassic.htm

http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/488443-kommer-inte-kontrollpanelen-klassisk/

Tangentbordets tangenter ger fel tecken på min hustrus dokument, inte på min sida!
Är det fråga om ett tangentbord kopplat till två olika datorer eller är ni två användare på samma dator?

Har ni installerat flera virtuella tangentbordslayouter och möjligheten att växla mellan att skriva på olika språk, som jag har gjort? Jag har alltid haft det så i mina datorer och bytt språk med Alt+ Shift och jag vet därför inte om den metoden fungerar annars.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...