Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Swedbanks e-kort


corado

Rekommendera Poster

Hejsan.

 

Jag använder Swedbanks e-kort och har gjort det under flera år, det är smidigt och säkert.

 

Men nu har det slutat fungera.

När jag dubbelklickar på ikonen på skrivbordet kommer en vit ruta i e-kortsformat upp och i

den står: "This content requires adobe flash player".

 

Över den vita rutan kommer också en större grå ruta med ett felmeddelande om skriptfel:

"Det går inte att hämta egenskapen focus för en referens som är odefinierad eller null."

 

Jag har testat att stänga av och till och med avinstallera min brandvägg, det hjälpte inte.

Jag har bytt webbläsare från chrome till firefox, det hjälpte heller inte, så nu är jag tillbaka

med chrome.

 

Jag har senaste flashplayer, version 11. Jag har inga problem med att se andra saker på

nätet som kräver plashplayer, utan bara med e-kort.

 

 

Finns det någonstans i windows där jag kan ha stängt av skript från att köras?

 

Mycket tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du java installerat? (inte säker på att den kräver det men kan lösa ditt problem)

 

bara för att det fungerar på andra ställen betyder det inte att swedbank inte ställer kravet att verkligen ha den senaste versionen installerad.

 

testat att avinstallera, starta om datorn och installera e-kort igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

 

Exakt detta problem hade jag också i mars och efter mailväxlande med Swedbanks trevliga support så var lösningen detta som jag här bifogar.

Jag använder Firefox som standard webbläsare, men följ stegen noga och just när du skall göra dessa så använder du Internet Explorer som webbläsare istället.

Anledningen är att Ekort är utvecklad för Internet Explorer och saknar officiellt stöd för andra webbläsare.

 

Hej! Våra tekniker har återkommit med följande förslag.

 

Installera programvaran Adobe Flash Player via webbläsaren Internet Explorer.

Återställa också avancerade inställningar under internetalternativ. Klicka på Verktyg/Kugghjul och välj Internetalternativ. Klicka där på fliken Avancerat och sedan klickar du på ”Återställ avancerade inställningar”, Verkställ och sedan OK.

Adobe Flash Player hämtar du härifrån och kom ihåg att bocka ur McAfee Antivirus.

Kopiera och klistra in adressen i Internet Explorer: http://get.adobe.com/se/flashplayer/

 

Sedan fungerade det perfekt för mig att starta Swedbanks E-kort direkt från skrivbordet där jag har en genväg "C:\Program Files (x86)\ekort\ekort.exe" - utan att någon webbläsare är igång och givetvis kan E-kort också användas i Firefox.

 

Senaste versionen av Swedbanks E-kort hämtas här: http://www.swedbank....mvara/index.htm

 

Obs! Ingen Java krävs.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Äntligen fungerar e-kort för mig också.

Jag har letat efter svar på nätet ganska länge, men det var bara

här som någon kunde hjälpa mig.

 

Mycket tacksam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra att veta, jag var inte 100 på om e-kort kräver java faktiskt. det var bara en gissning. men jag använder google chrome och har inga som helst problem med e-kort, det enda jag ska komma ihåg är att jag ska acceptera popup.

 

Hej,

 

Exakt detta problem hade jag också i mars och efter mailväxlande med Swedbanks trevliga support så var lösningen detta som jag här bifogar.

Jag använder Firefox som standard webbläsare, men följ stegen noga och just när du skall göra dessa så använder du Internet Explorer som webbläsare istället.

Anledningen är att Ekort är utvecklad för Internet Explorer och saknar officiellt stöd för andra webbläsare.

 

Adobe Flash Player hämtar du härifrån och kom ihåg att bocka ur McAfee Antivirus.

Kopiera och klistra in adressen i Internet Explorer: http://get.adobe.com/se/flashplayer/

 

Sedan fungerade det perfekt för mig att starta Swedbanks E-kort direkt från skrivbordet där jag har en genväg "C:\Program Files (x86)\ekort\ekort.exe" - utan att någon webbläsare är igång och givetvis kan E-kort också användas i Firefox.

 

Senaste versionen av Swedbanks E-kort hämtas här: http://www.swedbank....mvara/index.htm

 

Obs! Ingen Java krävs.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Tack för poäng och roligt att det löste sig.:rolleyes:

 

Ps. Jag har för mig att mitt problem började innan mars faktiskt och hänger ihop med att jag via Windows Update installerade nya versionen av Internet Explorer 10 från tidigare Internet Explorer 9 på min Windows 7.

 

Tydligen så "försvann" då denna Flash Player (samt övriga tillägg som jag själv installerat) och jag installerade heller inte om den då i Internet Explorer 10, eftersom jag kör Firefox i huvudsak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...