Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mail i e-postlista når inte alla


iglesias

Rekommendera Poster

Hej, jag har skapat en e-postlista i en förening vars hemsida jag sköter men det är en person som inte kan ta emot den. Vad kan problemet vara? Han är säker på att det inte har fastnat i skräpmappen eller något liknande.

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Också råkat ut för detta - på Binero.

 

Löstes genom att ta bort mottagaren ur listan och lägga till igen, med en annan placering i listordningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har råkat ut för detta två gånger.

 

Den ena gången var det mottagarens mail-server (på ett företag) som var idiotiskt konfigurerad.

Mail kom bara fram till en person om dennes mail-adress stod i "To"-fältet.

När man skickar till en lista står det ju något annat där.

I det här fallet fick jag aldrig tillbaka något felmeddelande.

 

Den andra gången hade personen flyttat sin mail-adress (domän) från ett webb-hotell från ett annat.

Det gamla webb-hotellet hade kvar felaktig konfiguration som gjorde att mail-servern trodde att mail-adressen (domänen) fortfarande fanns hos dem. Min mail-lista fanns på personens gamla webbhotell.

I det här fallet fick jag tillbaka ett felmeddelande som sade att mailet inte kunde levereras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej, tack för svaren. Jag testade först att göra som Jonas sa men sen kontaktade jag supporten och det visade sig vara en felaktig konfigurerad mail-server. Något likande som Hasse råkat ut för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poäng för att du skrev lösningen! Det är alltför många frågeställare som aldrig ger någon återkoppling efter svaret/svaren :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, det var oväntat, tack!

Bättre sent än aldrig gällde tydligen i det här fallet också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...