Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bildskärmen släcks efter c:a 30 sekunder och jag loggas ut


VIM

Rekommendera Poster

Min skärm slocknar efter c:a 30 sekunders inaktivitet och jag måste logga in igen. Jag har tagit bort mitt lösenord för att det ska gå snabbare men problemet kvarstår.

Jag har varit inne på en sajt där jag skulle kunna avhjälpa felet. Där klickade jag helt enkelt på "återställ standardvärden" men inget tycks hjälpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WinGuider.se

Om du högerklickar på skrivbordet och väljer anpassa, samt skärmsläckare nere till höger..

 

 

 

Kan det vara så att du satt skärmsläckaren till "TOM" och timeouten till 30 sekunder??

 

 

(30 sek. måste ha satts i Registret då gränssnittet endast kan ange Minuter)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du högerklickar på skrivbordet och väljer anpassa, samt skärmsläckare nere till höger..

 

 

 

Kan det vara så att du satt skärmsläckaren till "TOM" och timeouten till 30 sekunder??

 

 

(30 sek. måste ha satts i Registret då gränssnittet endast kan ange Minuter)

Hej Winguider.se och tack för din hjälp. Jag har högerklickat med just denna sida uppe men "anpassa" finns inte i någon meny, ej heller "skärmsläckare".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var konstigt för det är väl Windows 7 det handlar om eftersom du har postat i Windows 7 forumet. Det här kommer upp när jag högerklickar på skrivbordet i mitt Windows 7 (64 bit):

post-55300-0-93016000-1371640944_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Om inte ovanstående hjälper:

 

Start > i sökfältet skriv ener > i listan som kommer upp klicka Redigera energischema => ställ in efter hur många minuter bildskärmen skall stängas av och därefter klicka Spara ändringarna.

 

post-73434-0-54144100-1371641772_thumb.png

 

Därefter klickar du på länken Ändra avancerade inställningar (inringat i bilden ovan) > nytt fönster öppnas och klicka på länken längst upp: Ändra inställningar som för tillfället inte är tillgängliga => Om det förtsa valet Kräv lösenord vid återaktivering är satt till Ja så ändrar du till Nej > klicka Verkställ sedan OK.

 

Med detta val kan du återaktivera ditt lösenord som du tidigare tagit bort, men du slipper mata in det när datorn går ur energisparläge.

post-73434-0-31582900-1371642137_thumb.png

 

Personligen använder jag inga skärmsläckarprogram alls (skärmsläckare: ingen), utan endast detta mer effektiva och strömbesparande sätt att helt låta mina båda bildskärmar stängas av till idle mode (visas i första bilden) - vilket spar en hel del ström när jag inte är i närheten.

Har valt 20 min. för att detta passar mig, tror att standardinställningen är 15 min.

 

Mvh :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var konstigt för det är väl Windows 7 det handlar om eftersom du har postat i Windows 7 forumet. Det här kommer upp när jag högerklickar på skrivbordet i mitt Windows 7 (64 bit):

 

Ja, det är Windows 7 och vid mitt högerklickande kommer helt andra kommandon upp.

 

Det börjar med "bakåt" och slutar med "egenskaper" med massor däremellan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte ovanstående hjälper:

 

Start > i sökfältet skriv ener > i listan som kommer upp klicka Redigera energischema => ställ in efter hur många minuter bildskärmen skall stängas av och därefter klicka Spara ändringarna.

 

post-73434-0-54144100-1371641772_thumb.png

 

Därefter klickar du på länken Ändra avancerade inställningar (inringat i bilden ovan) > nytt fönster öppnas och klicka på länken längst upp: Ändra inställningar som för tillfället inte är tillgängliga => Om det förtsa valet Kräv lösenord vid återaktivering är satt till Ja så ändrar du till Nej > klicka Verkställ sedan OK.

 

Med detta val kan du återaktivera ditt lösenord som du tidigare tagit bort, men du slipper mata in det när datorn går ur energisparläge.

post-73434-0-31582900-1371642137_thumb.png

 

Personligen använder jag inga skärmsläckarprogram alls (skärmsläckare: ingen), utan endast detta mer effektiva och strömbesparande sätt att helt låta mina båda bildskärmar stängas av till idle mode (visas i första bilden) - vilket spar en hel del ström när jag inte är i närheten.

Har valt 20 min. för att detta passar mig, tror att standardinställningen är 15 min.

 

Mvh :rolleyes:

 

Hejsan Rolleyes, det var en tydlig och bra hjälp, jag tackar. Jag blev också nyfiken på hur du gör för att få in de rullgardinsmenyer m.m. du har bifogat? Som du förstår är jag ingen "hejare" på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WinGuider.se

Ja, det är Windows 7 och vid mitt högerklickande kommer helt andra kommandon upp.

 

Det börjar med "bakåt" och slutar med "egenskaper" med massor däremellan.

 

Gör du detta (högerklickar alltså) på skrivbordet (Där du ser bakgrunden) eller gör du högerklickandet i Internet explorer, Utforskaren etc..

 

Längst ner till höger, till höger om klockan etc. så har du en stående rektangel (Visas texten Visa skrivbord) Klicka på den, så kommer du till skrivbordet och kan högerklicka för att få upp valet: Anpassa enligt bild ovan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Ja, det är Windows 7 och vid mitt högerklickande kommer helt andra kommandon upp.

 

Det börjar med "bakåt" och slutar med "egenskaper" med massor däremellan.

Alt.

Du måste minimera alla öppna program eller stänga dessa, sedan på ett tomt utrymme på skrivbordets-bakgrund så högerklickar du och väljer Anpassa > i det nya fönstret som öppnas klickar du längst ned till höger på Skärmsläckare

 

post-73434-0-25946700-1371646745_thumb.png

 

post-73434-0-17830500-1371646762_thumb.png

 

I det nya fönstret som öppnas gör du dina inställningar tex. om du ens skall ha någon skärmsläckare (jag har det inte som sagt), tid och bocka ur "Återvänd till inloggningsrutan" > därefter klicka Verkställ och OK.

 

post-73434-0-75498800-1371646908_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alt.

Du måste minimera alla öppna program eller stänga dessa, sedan på ett tomt utrymme på skrivbordets-bakgrund så högerklickar du och väljer Anpassa > i det nya fönstret som öppnas klickar du längst ned till höger på Skärmsläckare

 

post-73434-0-25946700-1371646745_thumb.png

 

post-73434-0-17830500-1371646762_thumb.png

 

I det nya fönstret som öppnas gör du dina inställningar tex. om du ens skall ha någon skärmsläckare (jag har det inte som sagt), tid och bocka ur "Återvänd till inloggningsrutan" > därefter klicka Verkställ och OK.

 

post-73434-0-75498800-1371646908_thumb.png

 

Hej igen Flyfisherman för mycket tydliga förklaringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Flyfisherman för mycket tydliga förklaringar.
Visa gärna din uppskattning för de tydliga svaren genom att klicka på plustecknet längst ner i Flyfishermans svar. Då förvandlas nollan till en etta och Ff får ett poäng.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Flyfisherman för mycket tydliga förklaringar.

Hjälpte de så att problemet nu är löst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...