Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

windows live mail


pinglan100

Rekommendera Poster

Hej.Har windows live mail o är nöjd med den.

När jag öppnar den så öppnas arkivsidan.Hur gör jag för att kunna öppna startsidan så jag har menyraden ex. ta bort ovanför????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med "Arkivsidan"? För mig öppnas alltid startsidan. Högst upp på den står det från vänster till höger: Start Mappar Vy Konton. Hittar du dessa beteckningar på "arkivsidan" så klicka på Start.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med "Arkivsidan"? För mig öppnas alltid startsidan. Högst upp på den står det från vänster till höger: Start Mappar Vy Konton. Hittar du dessa beteckningar på "arkivsidan" så klicka på Start.

Stämmer bra.Men jag får alltid klicka på start.Vill ha fram den direkt o inte klicka på den efter varje mail ,då har ag allt ovanför ex. det röda krysset för att ta bort ett meddeelande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har fortfarande inte förklarat vad du menar med "arkivsidan". Kan du bifoga en bild (ett skärmklipp) på hur det ser ut så jag kanske kan lista ut hur du ska kunna åtgärda felet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har fortfarande inte förklarat vad du menar med "arkivsidan". Kan du bifoga en bild (ett skärmklipp) på hur det ser ut så jag kanske kan lista ut hur du ska kunna åtgärda felet?

Vet inte hur man gör en skärmdump med windows 8..men det beskrevs ovan att det stod upptill start,mappar,vy,konton längst till vänster står arkiv..där går jag också in för att logga ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur man gör en skärmdump i Windows 8

Håll nere Winknappen på ditt tangentbord (knappen med Windowsflaggan på) och tryck samtidigt en gång på Print screen tangenten (Print Scrn eller annan förkortning) längst upp i högra hörnet på tangentbordet.

 

Nu bör du i Mina bilder i ditt bildbibliotek ha fått en ny mapp som heter Screenshots eller Skärmdumpar som innehåller skärmdumpen du just tog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur man gör en skärmdump i Windows 8

Håll nere Winknappen på ditt tangentbord (knappen med Windowsflaggan på) och tryck samtidigt en gång på Print screen knappen (Print Scrn eller annan förkortning) längst upp i högra hörnet på tangentbordet.

 

Nu bör du i Mina bilder i ditt bildbibliotek ha fått en ny mapp som heter Screenshots eller Skärmdumpar som innehåller skärmdumpen du just tog.

post-124180-0-79243800-1371649490_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var knepigt. Jag har Windows 7 så det är kanske därför våra inställningar skiljer sig.

 

Till skillnad mot dig så loggar jag inte in speciellt för att gå in i min WLM. När jag slår på datorn loggar jag in med mitt lösenord men om det sedan vid ursprungskonfigureringen fanns valet att ge ett lösenord för att kolla sin WLM så valde jag inte det.

 

Arkiv längst till vänster har jag också men det har jag bara i form av en knapp. Klickar jag på pilen vid sidan om den får jag upp alternativen min bild visar. Bifogar också hur det ser ut högst upp på hela min WLM startsida. Kanske någon som använder både Win 8 och WLM har lättare för att komma på en lösning än vad jag har. Just nu hittar jag inte någon.

post-55300-0-32991000-1371651598_thumb.jpg

post-55300-0-44575100-1371651627_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
pinglan100

Ja det var knepigt. Jag har Windows 7 så det är kanske därför våra inställningar skiljer sig.

 

Till skillnad mot dig så loggar jag inte in speciellt för att gå in i min WLM. När jag slår på datorn loggar jag in med mitt lösenord men om det sedan vid ursprungskonfigureringen fanns valet att ge ett lösenord för att kolla sin WLM så valde jag inte det.

 

Arkiv längst till vänster har jag också men det har jag bara i form av en knapp. Klickar jag på pilen vid sidan om den får jag upp alternativen min bild visar. Bifogar också hur det ser ut högst upp på hela min WLM startsida. Kanske någon som använder både Win 8 och WLM har lättare för att komma på en lösning än vad jag har. Just nu hittar jag inte någon.

Tack för ditt svar.Skärmdumpen du visar,det är så jag vill ha det.Får forska vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det kan nog vara bra att återuppliva den här tråden eftersom problemet kvarstår. Har det alltid varit så att arkivsidan och inte startsidan öppnas när du går in i ditt Windows Live Mail?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det samma årsmodell av Windows Live Mail ni har?

Jag har sett att en del verkar använda 2011 medan andra har 2012.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Windows Live Mail 2012 och det tog jag för givet att trådskaparen också hade men det kanske hon inte har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar.Skärmdumpen du visar,det är så jag vill ha det.Får forska vidare.

Klicka på den lilla pilen du har uppe till vänster och avmarkera "Minimera Menyfliksområdet".

 

post-36233-0-54785300-1373184730_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer bra.Men jag får alltid klicka på start.Vill ha fram den direkt o inte klicka på den efter varje mail ,då har ag allt ovanför ex. det röda krysset för att ta bort ett meddeelande.

 

När du med startknappen fått fram menyn som du ville ha ,så kan menyn "fästas" genom nålen uppe till höger vid frågetecknet.

 

I arkivläget utan menyrad fås samma effekt genom att trycka på nedåtpilen som ersatt nålen på samma plats

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du med startknappen fått fram menyn som du ville ha ,så kan menyn "fästas" genom nålen uppe till höger vid frågetecknet.

 

I arkivläget utan menyrad fås samma effekt genom att trycka på nedåtpilen som ersatt nålen på samma plats

 

LARSAS

Tack alla för era svar.

Larsas,detta svar fungerade perfekt.Nu är det precis som jag vill ha det.

Tack för all hjälp.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...