Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
buskavar

Ett helvete att vara på IDG med pekskärm pga reklamen

Rekommendera Poster

Nu vet jag inte hur PC för Alla resonerar men min gissning är att de framför allt tar hänsyn till önskemålet att Eforum ska finnas kvar och Eforum måste på ett eller annat sätt ha intäkter som motsvarar de kostnader som finns för att driva forumet.

Tillägg som Adblock  läser inte av reklamen på låtsas och direkt filtrerars bort?

Hur skulle det ser om om Pc för alla skulle göra test på pekskärmvänliga sajter.Vi har väl irriterat oss på jobbiga sajter där reklamen ligger mitt i allting där man pekar och ständigt hamnar nån annanstans.

Hur reflektera PC för alla kritiken med Eforumet. Såna test bör man nog inte göra i så fall

Redigerad av Sture888

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tillägg som Adblock  läser inte av reklamen på låtsas och direkt filtrerars bort?

Hade anledning att kolla upp hur Adblock Plus till Firefox fungerade förra veckan och enligt en detaljerad beskrivning hindrade den Firefox att komma åt de oönskade webbplatserna helt så annonsplatserna kommer att uppleva det som att annonserna inte visas.

Artikelförslag till PC för Alla lämnas direkt till redaktionen, se deras webbsida för kontaktinformation.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade anledning att kolla upp hur Adblock Plus till Firefox fungerade förra veckan och enligt en detaljerad beskrivning hindrade den Firefox att komma åt de oönskade webbplatserna helt så annonsplatserna kommer att uppleva det som att annonserna inte visas.

Artikelförslag till PC för Alla lämnas direkt till redaktionen, se deras webbsida för kontaktinformation.

Anser du att det låter riktigt av en tidning att testa  pekskärmsvänliga sajter om de själva har en sådan sajt som kritiseras som irriterande? Idag måste man göra pekskärmsvänliga sajter att lämna utrymme för att scrolla så man inte ständigt hamnar på andra sajter.

Eller om Pc för alla instruerar i en artikel hur man gör en sajt anpassad för ipad. Men om dom själva inte har en så värst anpassad sajt för ipad, så kan man undra vad dom håller på med.

Se till att inte har för stora logotyper så det inte tar upp en hel del av skärmen. Om det är återkommande logotyper så ska det vara något mindre för att inte göra sajten onödig långt.

Rubriker ska inte ha för stora bokstäver än något större än den vanliga texten.

Bör man inte leva efter det vad man lär ut och ha så på sin sajt?

Redigerad av Sture888

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

buskavar skrev det första inlägget den 18 juni och enligt häns profil har hän inte varit aktiv sedan dess vilket förstås inte hindrar att hän kan ha besökt sidan ändå. Hursomhelst så vill jag slå ett slag för Hosts-filen jannejanne skrev att han hade installerat. När jag hade installerat den i min Windows 7 maskin försvann all reklam från eforum i IE 10. Den fungerar även i Windows 8:

http://winhelp2002.mvps.org/hostswin8.htm

Detta är, vad jag förstår, ingen plugin för IE, som adblockplusbetan är, så jag kan inte se varför hostsfilen inte skulle kunna fungera i IE10 i Windows Store läge. Du får rätta mig om jag har fel, .M.

Tagit mig hit igen... egentligen skulle det vara behändig om man kunde köra blocklist direkt i routern. Något som routertillverkarna inte vågar inplantera? Tror det går i http://www.dd-wrt.com/site/index men då ska routern stödja opensource. http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=276591

Redigerad av buskavar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Idag måste man göra pekskärmsvänliga sajter att lämna utrymme för att scrolla så man inte ständigt hamnar på andra sajter.

Tycker alla saiter lider av detta. Jag vill inte tvåfingerscrolla eftersom det är svårt att få nerrullningen rak. Fasiken vad man blir irriterad när man gång på gång råkar komma åt en bild = fyller hela sidan, eller en artikel och får backa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...