Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

skapa egen design på sina DVD skivor


cybertears

Rekommendera Poster

Jag undrar hur man fixar egna tryck på sina skivor.

 

ett exempel på hur jag menar är som t.e.x dom har gjort för ubuntu.

post-124092-0-65811200-1371421010_thumb.jpg

 

 

vad behöver jag köpa? för så vitt jag vet så är det inte bara att skriva ut och klistra på och se glad ut.

 

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej.

 

Du behöver skrivare som klarar att skriva ut på CD/DVD skivor.

 

Tex. så använder jag en Canon Pixma MG5250 men många andra multifunktionsskrivare av olika märken och modeller klarar detta.

 

Sedan så behöver du särskilda skivor som klarar att skriva ut på.

Jag använder i huvudsak Verbatim DVD-R Printable. Det sista betyder att dessa skivor kan skrivas ut i en bläckstråleskrivare.

Skivorna är något dyrare än standard Verbatim DVD-R men jag brukar köpa mina på Elgiganten till hyfsat pris i 10-pack.

 

I den medföljande programvaran till skrivaren så ställer man in skivans storlek och inner cirkeln storlek, dra in bilden eller fotot man vill ha utskrivet samt man kan även lägga till egen text och sedan är det bara att montera skivan i det särskilda facket och följa anvisningarna på skärmen för att skriva ut.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en epson stylus sx105 (multifunktions-skrivare)

 

jag har köpt en spindel för inte så länge sen och det är Verbatim DVD+R (100 pack)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Har skrivaren ett särskilt utskrift fack för att stoppa in CD/DVD och skriva ut på?

Om inte skrivaren har stöd för att skriva ut på CD/DVD så går det inte med denna.

 

Dina Verbatim skivor måste vara sk. Printable och då står det detta på dessa dvs. dessa har en särskild yta som man skriver ut på. Vanliga skivor kan man inte skriva ut på.

 

Exempel:

post-73434-0-96899500-1371533254_thumb.pngpost-73434-0-13566600-1371533254_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...