Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
mrcreosote

Trådlös nätverskadapter slutat fungera?

Rekommendera Poster

mrcreosote

Jag har en stationär Dator Acer Aspire M3802. Den har varit seg och knepig på sistone så jag tog och återställde den till fabriksinställningar, en total återställning.

Jag har en Netgear trådlös USB nätverksadapter, men efter ominstallationen känner inte datorn av den, och jag kan inte köra trådlöst? Vad är fel?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia

Hej!

Har du hämtat drivrutinen för det trådlösa nätverkskortet på Netgears webbplats (och installerat den sedan förstå)?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mrcreosote
Postad (redigerade)

Men jag har väl inget trådlöst nätverkskort i min stationära dator, det är väl därför jag måste köpa och köra på en usb sticka med trådlös nätverks adapter? Jag vill minnas att det bara var att stoppa in den, så kom det upp vårt wifi hemma, den kände av det direkt och man kunde bara köra. Men nu händer inget

det är en sån här jag har: trådlös sticka

edit: det var inte lätt att hitta och installera, var många steg och krävdes en hel del pill, men nu har jag hittat och laddat ned drivrutinerna till adaptern, och nu verkar det funka. Tack för tipset. Konstigt bara det blev såhär när jag återställde datorn? Minns inte att det var såhär när jag först köpte och satte i adaptern?

Redigerad av mrcreosote

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cecilia

Bra att du löste det :thumbsup:

Du kanske fick med en CD-skiva med ditt USB-anslutna trådlösa nätverkskort som du använde för att installera drivrutinerna. Då blir det ju så enkelt att man inte kommer ihåg det efteråt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...