Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Word.


pinglan100

Rekommendera Poster

Hej.Har officepaketet 2003.Har alltid fungerat.Har nu bytt dator med windows 8 i..kan fortfarande läsa nån,men vissa ser .Ser ut som det är massa nollor eller o.Kan nån hjälpa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast vad gäller frågan egentligen?

Jag tolkar det som att Office 2003 ÄR installerat på Windows 8 men att det inte går att öppna en del filer korrekt(?)

 

Om Office 2003 inte är kompatibelt borde det inte gå att installera så jag undrar om det är något annat program Ts öppnar med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget svar kanske men icke desto mindre en glädjande nyhet för pinglan100. Jag ser att rubriken på denna tråd lyder: "Word. Kan ej läsa alla bifogade filer." Att du inte kan läsa vissa filer torde bero på att du fått docx-dokument men att ditt Word 2003 bara kan läsa doc-dokument. Detta går emellertid att ändra på genom att du laddar ner FileFormatConverters.exe (ett kompatibilitetspaket som fixar till ditt Word så du kan läsa både doc och docxfiler.)

http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte testat att installera 2003 på 8:an, så jag vet inte, men jag håller med, tänkte inte helt klart igår kväll, men man måste ibland även tro på vad Microsoft säger/skriver.

Och jag läste inte underrubriken så noga, så jag tolkade som att det inte gick att installera programsviten.

 

Kan vara som mbgtmari säger, att det handlar om fel filformat, eftersom docx-formatet kom med Office 2007, och kan normalt inte läsas/öppnas av tidigare versioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast vad gäller frågan egentligen?

Jag tolkar det som att Office 2003 ÄR installerat på Windows 8 men att det inte går att öppna en del filer korrekt(?)

 

Om Office 2003 inte är kompatibelt borde det inte gå att installera så jag undrar om det är något annat program Ts öppnar med?

 

Hej.Ja,det är korrekt tänkt.

Gick att installera.Men när jag ska öppna ett dokument som är bifogat,så kommer det upp en ruta..kan säga att doc fil öppnad direkt. den som ej går att öppna heter docx. det kommer upp en ruta där det står filkovetering o massa konstigt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.Ja,det är korrekt tänkt.

Gick att installera.Men när jag ska öppna ett dokument som är bifogat,så kommer det upp en ruta..kan säga att doc fil öppnad direkt. den som ej går att öppna heter docx. det kommer upp en ruta där det står filkovetering o massa konstigt.

 

Okej. Se då inlägg #5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget svar kanske men icke desto mindre en glädjande nyhet för pinglan100. Jag ser att rubriken på denna tråd lyder: "Word. Kan ej läsa alla bifogade filer." Att du inte kan läsa vissa filer torde bero på att du fått docx-dokument men att ditt Word 2003 bara kan läsa doc-dokument. Detta går emellertid att ändra på genom att du laddar ner FileFormatConverters.exe (ett kompatibilitetspaket som fixar till ditt Word så du kan läsa både doc och docxfiler.)

http://www.microsoft...tails.aspx?id=3

 

TACK SNÄLLA: Har nu laddat ner den o det fungerar.Tack än en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Vad roligt att du fick det att fungera.:thumbsup:

 

Ge gärna en poäng till mbgtmari för lösning; genom att klicka på det gröna plustecknet längst ned till höger i just det inlägget.

Samtidigt så ser också andra som har samma problem enkelt vilka av svaren som gav bäst lösning.

 

Mvh :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad roligt att du fick det att fungera.:thumbsup:

 

Ge gärna en poäng till mbgtmari för lösning; genom att klicka på det gröna plustecknet längst ned till höger i just det inlägget.

Samtidigt så ser också andra som har samma problem enkelt vilka av svaren som gav bäst lösning.

 

Mvh :rolleyes:

 

Ja, ett klick på gröna pluset uppskattar hon vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.

Vad roligt att du fick det att fungera.:thumbsup:

 

Ge gärna en poäng till mbgtmari för lösning; genom att klicka på det gröna plustecknet längst ned till höger i just det inlägget.

Samtidigt så ser också andra som har samma problem enkelt vilka av svaren som gav bäst lösning.

 

Mvh :rolleyes:

Tack än en gång.Visste inte detta med plustecknet.Men det är fixat nu

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...