Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Redigera ljudfil CD-ljudspår (.cda)?


Simson8

Rekommendera Poster

Jag köpte en CD och skulle vilja jobba lite med filerna i Audacity. Detta är för att jag vill plocka bort kommentarer och annat prat från vissa filer. Men jag lyckas inte och tror det beror på att filformatet är (.cda) Finns det något sätt konvertera dessa filer till Wav eller Mp3? Jag kan inte ens kopiera filerna från CD:n till hårddisken. Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows, antar jag? Då kan man använda Windows Media Player. Var dock noga med att se till att det blir wav-fil. Standardinställningen brukar vara wma.

 

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows7/rip-music-from-a-cd

 

Nja... det händer ingenting när jag trycker på "Rippa CD" Är du verkligen säker på att det går att rippa .cda filer?

 

När jag klickar på "egenskaper" på filerna på CD:n så är de bara på 44 byte. Det är ju bara iconen. Det verkar som jag inte kommer åt filerna. De bör ju vara på ett par MB styck. Hur kringgår man detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.cda är ingen ljudfil egentligen. Använd ett ripperprogram, tex Audiograbber, för att rippa ner ljudfilen som då blir wav eller mp3, helst wav som inte är komprimerat, så kan du editera dessa filer sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.cda är ingen ljudfil egentligen. Använd ett ripperprogram, tex Audiograbber, för att rippa ner ljudfilen som då blir wav eller mp3, helst wav som inte är komprimerat, så kan du editera dessa filer sedan.

 

Tusen tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag använder själv EAC för att rippa till antingen wav eller mp3.

wav om ja ska klippa i innehållet för t ex sampling eller annat.

 

Sen är det bara att öppna i valfri audio-editor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...