Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datum och tid på Sony DSC-WX300 display


grer

Rekommendera Poster

För mindre än tre veckor sedan köpte jag rubricerade Sony-kamera och med reservation för att jag skulle ha drabbats av ett "hjärnspöke" så fanns både datum och tid på displayen en kort ögonblick efter start och stod kvar under en kort stund... De digitalkameror jag haft tidigare har alla haft den egenskapen vilken jag betraktar som normal och mycket praktisk.

 

Efter en kort tid försvann nämnda visning av datum och tid på displayen. Vid förfrågan till Sony's support får jag så småningom till svar att den här kameran visar inte datum och tid på displayen! Om det är sant så får jag väl medge att jag kanske haft en släng av hjärnspöken ändå - men tills vidare föredrar jag att betrakta bristen på datum och tid som ett fel på kameran...

 

Alltså: Har någon sett visning av datum och tid på displayen till en Sony kamera DSC-WX300 ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar inte ha varit ett hjärnspöke att du sett det i början ! Kopierat ur PDF manualen för din kamera

 

post-57552-0-07510400-1370691512_thumb.jpg

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Manualen beskriver hur man ställer in klockan och tid, men inte att det ska visas i displayen.

Datum tid används i bildfilen vid fotograferingstillfället.

 

Sedan inte sagt att tiden inte visats i displayen för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, jag har läst manualerna men inte funnit något om just den saken om datum och tid...

 

Men - har någon sett en kompaktkamera av nyare modell som har visning av datum och tid under en kort stund efter start för tagning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...