Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Är läsplattan från utlandet?


LMR

Rekommendera Poster

Jag köpte en läsplatta (Google nexus 7) till morsan då hon fyller år i helgen.

Men då jag öppnar paketet som levererats till mig för att fixa iordning den så allt är färdig för henne så ser jag att laddaren är av annan typ än vad vi har i sverige.

Istället för 2 runda pinnar av metal som man sticker in i väggen, så är det 2 platta stift. I lådan som företaget som jag köpte av skickade alla grejerna i hade de slängt i en adapter för att göra det möjligt att använda laddaren i Sverige.

 

Jag undrar bara. Ifall detta är någon produkt som detta företaget jag köpt av importerat själva, finns det någon risk för mig som kund? eller kan jag glatt använda produkten vidare? Jag tänker främst garantiärenden och liknande. Vid installation (andriod) så fanns Svenska att välja så vi behöver inte leva med annat språk på den.

 

För min del känns detta inte så farligt, utan jag vill mest höra mig för? Är detta något att bry sig om?

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jannejanne

Har du några foton på

1) "laddaren är av annan typ än vad vi har i sverige. Istället för 2 runda pinnar av metal som man sticker in i väggen, så är det 2 platta stift."

2) "en adapter för att göra det möjligt att använda laddaren i Sverige"

 

Att jag ställer frågan bero på att nått jag köpt på sista tiden hade en laddare som var konstruerad på det här sättet:

En huvudenhet med två platta stift. På den tryckte man en adapter för svensk 230V kontakt.

I kartongen medföljde flera adaptrar, också för andra typer av väggkontakt.

 

Den laddaren jag köpte hade INTE flatstift som stämnde in på någon av de här typerna.

http://www.yung-li.com.tw/en/info/ww_specifications.htm

http://www.yung-li.com.tw/en/products/plug_cat_j.htm

http://www.yung-li.com.tw/en/products/plug_cat_a.htm

http://www.yung-li.com.tw/en/products/plug_cat_i.htm

 

Stämmer din laddare in på någon av typerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en läsplatta (Google nexus 7) till morsan då hon fyller år i helgen.

Men då jag öppnar paketet som levererats till mig för att fixa iordning den så allt är färdig för henne så ser jag att laddaren är av annan typ än vad vi har i sverige.

Istället för 2 runda pinnar av metal som man sticker in i väggen, så är det 2 platta stift. I lådan som företaget som jag köpte av skickade alla grejerna i hade de slängt i en adapter för att göra det möjligt att använda laddaren i Sverige.

 

Jag undrar bara. Ifall detta är någon produkt som detta företaget jag köpt av importerat själva, finns det någon risk för mig som kund? eller kan jag glatt använda produkten vidare? Jag tänker främst garantiärenden och liknande. Vid installation (andriod) så fanns Svenska att välja så vi behöver inte leva med annat språk på den.

 

För min del känns detta inte så farligt, utan jag vill mest höra mig för? Är detta något att bry sig om?

 

Tack!

Vilket företag har du köpt den av?

Du har alltid ett avtal med det företag du köpt av. Om företaget är svenskt gäller svensk lag t ex gällande garanti och reklamationsrätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en läsplatta (Google nexus 7) till morsan då hon fyller år i helgen.

Men då jag öppnar paketet som levererats till mig för att fixa iordning den så allt är färdig för henne så ser jag att laddaren är av annan typ än vad vi har i sverige.

Istället för 2 runda pinnar av metal som man sticker in i väggen, så är det 2 platta stift. I lådan som företaget som jag köpte av skickade alla grejerna i hade de slängt i en adapter för att göra det möjligt att använda laddaren i Sverige.

 

Jag undrar bara. Ifall detta är någon produkt som detta företaget jag köpt av importerat själva, finns det någon risk för mig som kund? eller kan jag glatt använda produkten vidare? Jag tänker främst garantiärenden och liknande. Vid installation (andriod) så fanns Svenska att välja så vi behöver inte leva med annat språk på den.

 

För min del känns detta inte så farligt, utan jag vill mest höra mig för? Är detta något att bry sig om?

 

Tack!

 

Låter helt normalt i mina öron, eftersom denna läsplatta är tillverkad i Asien, så skickar dom med adaptrar så att det ska passa.

Har du köpt den via nätet, så ska du ha fått mail om garantin och Ångerrätten som du har rätt till enligt Lag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...