Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bränna .MOD filer till en DVD


Slutbossen!

Rekommendera Poster

Slutbossen!

Jag skulle bränna över filer från en video kamera men problemet va att de kom som .MOD filer. Så jag googlade runt o hittade ett program som heter SUPER för att konvertera filerna till .VOD. Nu när de är klart så fick jag en massa mappar som som innehåller en massa filer. problemet kommer när jag försöker bränna, då vill Nero (som jag använder för att bränna) ersätta filer eftersom de har samma fil namn. Nån som vet vad jag har gjort fel eller kan rekommendera nåt annat sätta att få över filerna till skivan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej och välkommen till Eforum.

 

Du skriver .Mod till .Vod?

Är det inte .Mod. till .Vob dvs att efter konverteringen vill ha ha filer klara för att bränna en Video-DVD att spelas upp på DVD-spelaren?

 

Se denna tråd vilka mappar och exemel på filer .VOB etc som skall finnas i mappen VIDEO_TS

Samt hur du kan bränna ut dessa:

Bränna bröllopsfilm format Video_TS till DVD-skiva

 

Men jag skall säga att jag inte själv just stött på .MOD formatet och definitivt inte konverterat detta.

Men i gratisprogrammet Super (förövrigt ett rätt bra program) så skall du nog se till att bocka i att konverteringen skapar .IFO samt .BUP filerna när du valt DVD Output container .VOB samt MPEG-II som Video Codec.

 

När konverteringen är klar bör du då ha två mappar AUDIO_TS resp VIDEO_TS

Den ena Audio_TS brukar vara tom.

Dessa är sedan dom mappar som skall brännas på DVD-skivan.

 

Eller har jag missförstått något?

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...