Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bra brännar-och spelarprogram för Windows 8 Pro?


kalh

Rekommendera Poster

Hej!

Hoppas att tråden passar här?

Har nyss gjort en ren installation av Windows 8 Pro, då blev en del förinstallerade program som hörde till datorn borta...Så nu hoppas på lite tips om:

Jag har en del köp DVD-filmer både blu-ray och "vanliga", spelaren klarar att spela upp blu-ray samt bränna vanliga CD och DVD skivor.

Jag har provat att få igång Windows Media Player men den "vill inte"!? Fel typ av media.fil var nog orsaken...

 

I dagsläget har jag, såvitt jag vet, inget program som vill spela upp dessa skivor...

Har Windows 8 Pro något program för att bränna tro? Ligger det dolt någonstans för jag hittar inget...

Jag letar själv men hoppas att någon kan ge tips om några bra program, och det gör inget om de är gratis...

kalh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[...] I dagsläget har jag, såvitt jag vet, inget program som vill spela upp dessa skivor...

 

Microsoft har i Win 8 tagit bort det inbyggda stödet för att spela upp Blu-ray. Det finns dock stöd för det i Media Center som är en tilläggsprodukt (och numer kostar en slant).

 

Men VLC Player, som är gratis, borde spela upp dina Blu-ray-skivor utan problem.

 

[...] Har Windows 8 Pro något program för att bränna tro? Ligger det dolt någonstans för jag hittar inget...

Jag letar själv men hoppas att någon kan ge tips om några bra program, och det gör inget om de är gratis...

 

 

Du kan använda Windows Media Player för att bränna en CD- eller DVD-skiva, se: http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-8/burn-cd-or-dvd-media-player

 

Du kan även bränna en CD eller DVD direkt i Utforskaren, se: http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/burn-a-cd-or-dvd-in-windows-explorer

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Samt att det utmärkta gratisprogrammet CDBurnerXP (dessutom på svenska) fungerar ypperligt i Windows XP, Windows Vista, Windows 7 och Windows 8 och några ytterligare MS Windows versioner, men dom jag räknat upp har jag själv erfarenhet från.

 

Ett brännarprogram som klarar av både film, DVD, musik-CD, ja det mesta och flesta format faktiskt.

 

[Edit] Kom ihåg att bocka ur ev. tredjeparts-program under installationen så du inte får toolbars och annat installerat på din dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:thumbsup: Cluster & Flyfisherman!

Tack räddarna i nöden...

Supernöjd med era kommentarer och tips!

Ha en go' helg!

kalh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Måste återkomma med lite synpunkter... Och se om någon vet på råd?

Jag har hämtat och installerat VLC Player 64 bitars Windows 8 och stoppade i blu-rayskivan. Det resulterade i följande post-17391-0-10855000-1370079052_thumb.jpg

Jag har även installerat DivX Player, men den får jag inte heller att spela upp skivan...

CDBurnerXP har jag också hämtat hem och testat, men det programmet verkar fixa det mesta utom att spela upp skivor...

Det sistnämnda behåller jag, bra att ha...

DivX player verkar inte vara för att spela upp skivor, så det tar jag bort...

VLC playern, jag får söka i loggfilen(var den nu hamnat) och sedan se om jag kommer till rätta med resten...

Söker väl vidare efter andra "Players"...

kalh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...