Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Byta dator


Torparen

Rekommendera Poster

Kommer att byta dator framöver på befintlig har jag W7 på den nya är det W8.

Hur gör jag för att få över alla program från den gamla till den nya?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jannejanne

Det bli ( i varje fall för mig) att installera alla program på den nya datorn.

Att jag har en gammal dator där allt är installerat har ingen betydelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gäller inte bara för jannejanne utan gäller för alla. Program måste installeras på nytt i en ny dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min fråga avser hur jag fysiskt går till väga.

 

 

Det bli ( i varje fall för mig) att installera alla program på den nya datorn.

Att jag har en gammal dator där allt är installerat har ingen betydelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WinGuider.se

Min fråga avser hur jag fysiskt går till väga.

 

 

 

 

Du måste ha tillgång till installationsmediet, Antingen skivor eller installations-filerna på ett eller annat sätt!

 

Men då du skall uppdatera från windows 7 till Windows 8 så bör du passa på att kontrollera om du kan få tillgång till nyare versioner av dina program, som ev. fungerar bättre i Windows 8! Hör med tillverkarna och studera dina licensavtal!

 

Men hur du går tillväga! Tja! Om du t.ex. har en skiva med installationen för t.ex. MSOffice, så stoppar du in skivan i din nya dator och dubbelklickar på skivans installationsfil

Därefter får du Klicka OK på UAC-promten etc.!

 

Men notera att dina licenser i de flesta fall endast gäller en dator, så du kan inte använda din gamla dators programvaror efter det att du installerat dessa på din nya!

 

Mitt råd är att du på din gamla dator provar att köra "uppgraderingsassitenten för Windows 8" i syfte att se vilka programvaror som du kan använda direkt i Windows 8 och vilka du måste skaffa nya versioner av!

Uppgraderingsassistenten hittar du här: http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/upgrade-to-windows-8

 

/WinGuider.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...